Translate

lördag 1 oktober 2016

Dag 82; vulkanklättrande kockar i storstadsdjungeln

Shoutout till Lovisa för den grymma rubriken! 

Idag har varit en händelserik dag. Vi ställde klockorna på sju men gick inte upp för en timma senare... Jag tror att tidsskillnaden på tre timmar från Sydney ligger och gnager lite. 
Vi kom upp i alla fall och smög ut ifrån vårt rum till köket en trappa ner. 
Då satte vi igång att laga lite matlådor och även vår frukost. Lovisa gjorde matlådor på couscous, färsk spenat och blandade bönor och jag gjorde mina på ris, hennes resterande spenat och indisk böngryta. Kul att prova något nytt, det blev faktisk gott. 
Till frukost gjorde vi gröt med lite soya mjölk och frukt. 

Mätta och belåtna blev vi och efter tandborstningen så gav vi oss iväg utåt. Vi hade sett en vulkan på touren igår och blev sugna på att se den på närmare håll. Så vi klättrade (promenerade andfått) upp för den. 
Utsikten uppifrån Mount Eden var helt magiskt... Ingen bild kan återspegla utsikten men ni kan ju alltid googla eftersom jag inte kan ladda upp bilder på min telefon och snapchat inte heller funkar med detta wifi... 

Vi åt lunch uppe på vulkanen och sen gick vi tillbaka till vandrarhemmet och bytte om. 
Sen gick vi och shoppade lite, det finns såå många roliga butiker här... Jag har köpt en jeansjacka idag men jag har verkligen fastnat för ett par byxor också som jag nog vill köpa innan vi åker hem.... 

Efter shoppingen så gick vi in på ett Thai ställe och åt middag. De hade veganskt alternativ till alla deras maträtter så det var ju rena drömstället.
Dock så gav drömstället mig fel mat... De gav mig ris istället för nudlar så jag gick faktiskt upp och bad om nudlar istället. Jag visste att det skulle befinna sig mycket ris inom de kommande dagarna.

På vägen hem igen stannade vi och köpte NZ choklad! Nu sitter vi och myser och planerar morgondagen... Förstå att vi ska hoppa ner för en bro imorgon.... Huvva ligen















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar