Translate

torsdag 27 oktober 2016

Dag 108; Naturkunskap 2 - slutexamination

Okej så det blev en väldigt tidig start på dagen idag. Klockan 4:30 ringde väckarklockan och berättade att det var dags att stiga upp och göra sig redo inför provet som skulle äga rum via Adobe Connect (ett skypeliknande program med tillgång till chattsystem.)

Så jag gick upp och hämtade chiapuddingen som jag hade gjort i ordning under gårdagen och även vattenmelonen jag hade köpt och skurit upp i bitar. Sen tog jag bara en sked och en gaffel och satte mig inne på mitt rum.
Chiapudding är något nytt i mitt liv, idag var den första gången som jag åt det. Det är alltså chiafrön som har blandats med mjölk och fått stå i kylen över natten för att få en pudding-liknande konsistens. Jag hade blandat i lite kokos och vaniljextrakt och det gav en god smak men jag tycker personligen att man ska äta detta med frukt till bara för att få lite sötma.

Igår kväll satt jag och oroade mig för allt möjligt, bland annat att datorn inte skulle starta. Men som tur var så gjorde den det.
Jag loggade in i rummet och när läraren Gunilla också hade loggat in så laggade programmet så mycket så det inte gick att jobba med. Hon skickade därför sitt telefonnummer så jag kunde ringa henne.
Men jag kan inte ringa till utlandet via mitt telefonabonnemang...

Så grattis till mig.

Jag sprang ut ur mitt rum och letade rätt på hemtelefonen och när jag hade hittat den så provade jag att ringa henne. Först slog jag in riktnumret till Sverige och sedan hennes mobilnummer.

"The number you have dialed is not in service" säger en inspelning på andra sidan luren.

Nehe?? Happ

Jag säger detta till Gunilla via chatten och hon svarar inte, men jag ser via webbkameran att hon nickar. Dock så kan jag fortfarande inte höra henne.
Nu sitter jag stilla.
Vad ska jag göra?
Varför gör inte hon något?

Jag frågar om hon har skype eller något liknande men hon sa nej.
Jag svarade okej...


Liksom lösningarna på de flesta av mina problem, blev det att ringa David.
Jag förklarade läget snabbt och lite halvdant eftersom min provtid tickade iväg...
Snäll som han är ringde han upp Gunilla på telefonen och satte på högtalare, han ställde sedan mobilen vid datorn där jag fanns via facebook och på den vägen utförde jag min examination i NK 2.

Ljudet hördes jätte bra och det fungerade perfekt, synd att provet blev lite stressat med tanke på all tid som hade gått bort...
Men David tyckte att det gick bra! Det gjorde jag också, även fast jag inte kunde alla frågor... Jag skulle pluggat mer på stamceller och diabetes men äsch, det kan jag göra nu på fritiden för skojs skull.
Jag vet inte om jag är godkänd men jag hoppas på svar snart.

**

Resten av dagen spenderade jag i sängen efter att jag hade lämnat Hamish på dagis. Det var jätte skönt att bara slappna av och se på Lilla Sjöjungfrun på franska...

På kvällen åkte jag till sv kyrkan för att öva luciasånger. Detta var fantastiskt roligt!!
Jag fick även skjuts hem av en kille från kören vilket var schysst, då kom man hem lite tidigare och kunde gå och lägga sig redan vid halv elva.
Oj vilken dag det blev.

Jag gick fel idag på väg till Wynyard (tågstation) men jag fick i alla fall en fin bild av det.

Det regnade när jag gick så här är en onöjd selfie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar