Translate

tisdag 11 oktober 2016

Dag 91; Dagar

Idag har varit en intressant dag... jag kom hem ganska sent från kyrkan igår så familjen hade redan gått och lagt sig när jag kom hem. 
Jag skulle sitta barnvakt pt Hamsih nämligen medan Fiona åkte till frissan på morgonen och jag hade ingen aning om vilken tid... 
men jag ställde väckarn ändå vid sju och tittade till familjen vid frukostbordet kring halv åtta och frågade. Tjugo över nio sa Fiona att hon skulle iväg, så jag gick in på mitt rum igen och laddade över bilder från kameran till datorn. 

Sen åt jag frukost när Fiona körde iväg Oscar till skolan och när hon kom tillbaka så lämnade hon Hamsih och åkte iväg igen. 
Det var varmt idag, 30°, så jag och Hamsih gick iväg till parken. Innan dess stannade vi och postade några vykort så det blev en bra promenad. 
Det är lite roligt att gå med honom nu när han är lång nog att kunna gå bredvid en och hålla en i handen. 

Efter parken kom vi hem igen och åt lite lunch och inte länge senare kom Fiona tillbaka och tog över. 
Vid det här laget var klockan runt ett så jag hoppade in i duschen och sen packade jag väskan för att gå till bibblan och plugga. 
Sen satt jag där. 

Klockan blev sju innan jag kände att jag hade blivit så hungrig så jag var tvungen att åka hem och äta. Sagt och gjort. 
Efter kvällsmaten (som Lovisa från södern kallar middag) så ringde jag Lars-Edit och vi snackade ett par, tre timmar. 
Bra samtal

Sen var dagen slut

2 kommentarer:

  1. Hahah, vad hände nu Hanna? Men det är bra, stolt över dig att du kallar det kvällsmat! :*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det bådar ju inte gott att komma hem till norrland sen och snacka om kex (checks) och kvällsmat... </3

      Radera