Translate

fredag 28 oktober 2016

Dag 110; Filmkväll

Jag kunde inte sova igår kväll så jag gjorde som jag brukar göra hemma.
Jag la kudden vid fotänden av sängen och vände på mig. Därefter så sov jag gott i nio timmar. Jag har ingen aning om varför detta funkar... Men det gör det så varför ifrågasätta?

I morse åt jag en smoothie bowl till frukost tillsammans med brödet som jag bakade igår.
Det var sååå gott. I smoothien så hade jag två frysta bananer, tre kuber fryst spenat, frysta bär och ett äpple. Detta toppade jag med kokosflingor.
Det var gott i alla fall, kolla vilken fin bild här nere.

Sen så tvättade jag och städade lite...
När tvätten var upphängd så tog jag en promenad och avslutade detta med pilates och en dusch.

När jag kom hem så åt jag lunch, det blev quinoa, bönor och mixade grönsaker.

Jaa

Resten av dagen har jag helt ärligt spenderat framför datorn...
Det blev en kort paus när jag gick upp till affären för att köpa kiwis och även popcorn till ikväll!

Kvällsplanerna är att se på film och äta middag med Hilda och Sandra. Det ska bli kul!

** Update

Det var en jätte trevlig kväll!
Sandra stannade på Dominos på vägen hit och köpte en pizza till middag och jag åt typ salladsrullar med couscous och bönor i.
Hilda mådde väldigt illa efter bussresan tydligen så hon kunde knappt äta... Hon lyckades som tur var peta i sig lite gröt i slutet av kvällen när det hade gått över lite i alla fall!

Vi satt och snackade om allt möjligt ett tag, sedan poppade vi popcorn och satte på mr Bean. Det var verkligen jätte mysigt.

Vi har pratat ikväll om hur vi upplever resandet hittills. Jag har ju varit här i snart fyra månader, Hilda snart fem och Sandra snart tre. Vi är överens om att även fast de flesta stannar borta i ett helt år när de har flyttat utomlands eller reser så känner vi att det inte är nödvändigt... Man känner sig väldigt nöjd redan efter sex månader.
Jag som nästan har bestämt datumet för min hemkomst känner att man njuter mer av att vara borta när man vet att man får komma hem.
Samtidigt som jag är lite ledsen över att lämna Australien i slutet av februari så tycker jag verkligen att det ska bli jätte skönt att få komma hem, träffa familjen och vännerna, kunna laga mat på riktigt och skaffa ett "riktigt" jobb under tiden jag söker utbildningar.
Jag är redo att ta tag i detta.
Om jag väljer att gå Umeå universitet så får man ju även ett utbytesår om man är intresserad av det. Det hade verkligen varit jätte kul.
Just nu lutar jag dock åt att söka musikutbildningar, men vi får väl se om man kommer in eller inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar