Translate

söndag 23 oktober 2016

Dag 103; Potatissoppa

Dagen gick fort idag, jag tog sovmorgon och sedan gick jag till bibblan medan min familj gick och handlade. 
Jag satt på bibblan hela dagen och kollade på vidareutbildningar, både inom musik och inom sjukvården. Ska söka allt när jag kommer hem och se vad som händer. 

På kvällen gick jag hem och då var familjen borta på Oscars Kricketmatch. 
Jag blev hungrig vid sjutiden och då gjorde jag i ordning en soppa på lite blandade saker i kylskåpet. 
Då kom de faktiskt hem. 

Fiona gav Oscar en kycklingpaj och slängde en fisk i ugnen trots att jag erbjöd henne soppa också! Oscar sa att soppan såg bra ut faktiskt, helt otroligt vilket Michelinstjärna man fick där! 
Doktorn kom ikväll och kollade på Hamishs ögoninflammation också ikväll, han fick ögondroppar och snart ska det lösa sig tydligen. 
Lite kul att doktorer kommer hem till folk här, medicinmän på beställning liksom. 

På kvällen pratade jag länge med mina föräldrar och sedan ringde jag David. 
Kunde inte sova inatt riktigt vilket var jobbigt med tanke på att man skulle upp morgonen efter...

Min telefon har börjat krångla också, ibland funkar inte ljudet och sen helt plötsligt börjar den spraka jätte högt mitt uppe i allt. Vet inte vad man gör åt sånt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar