Translate

söndag 23 oktober 2016

Dag 104; Sv kyrkan & Brunch #3

Upp 7
Buss 7:40
Wynyard (tågstation) 8:00 
Möta Lovisa
Hoppa på tåget 
Byta till nästa buss 
Bruncha på ett magiskt ställe 
Det hette The Grounds of Alexandria

(Blev belgiska våfflor, surdegsbröd & juice, det var gott men inte lika bra som brunchen i Darling Harbour tycker jag) 

Sen shopping... 
Köpte en fantastiskt klänning på halva priset som jag ska ha på mig på operan tänkte jag, vi har inte köpt biljetter än men snart så! 

Vi köpte en smoothie mitt uppe i shoppingen och sedan fikade vi utanför town hall... 
Mest för att jag behövde lite osötad mat, känns som brunchen var väldigt söt så jag ville verkligen ha lite hederliga grönsaker... Så jag köpte ett ciabattabröd och fyllde det med en grönkålssallad och det blev perf. 
Sedan tåg vi tåget mot svenska kyrkan och väl där så övade vi kvällens körsånger... 
Det funkar inte riktigt att öva bara innan gudstjänsten har vi kommit fram till, under tiden prästen Kattja pratar så hinner man glömma bort sin stämma och startton... 
men aja, det lät bra nät vi övade iaf! 

Trevlig kväll iaf, vi fick soppa i kyrkan och nu är man påväg hem efter att ha sagt hejdå till Lovisa o Hilda som jag gick tillbaka till Wynyard med. 

Bussen verkar vara sen dock, har väntat utanför North Sydney station ett bra tag nu

Uttrycket när juicen bara smakar vattenmelonsvatten

Ni ser två portioner våfflor med sylt och fruktkompott, vi delade även på olika typer av rostade bröd som bakades på restaurangen. Bröden serverades med sylt, smör, jordnötssmör och vegemite.

Så här fint var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar