Translate

onsdag 26 oktober 2016

Dag 107; Stekt gnocchi

Vi var uppe klockan sex hela familjen idag eftersom Oscar skulle iväg tidigt med bussen från skolan för att klassen ska iväg på klassresa.

När han hade åkt iväg med Fiona och Hamish i bilen så ringde jag upp Lovisa (hemma-Lovisa) och pratade en timma. Skönt att checka läget med vännerna där hemma ibland.

Sen tog Fiona faktiskt Hamish till dagis, vet inte riktigt varför, men hon kände väl för det... Så jag stannade hemma och sedan gick jag till bibblan och pluggade.
Jag gick hem någonstans vid tolv eftersom jag ville äta lunch (oj vilket spännande liv). Egentligen ville jag äta pasta med pesto och oliver men jag kunde inte hitta någon mjölkfri pesto på affären och eftersom jag var för hungrig för att orka göra en egen så blev det tomatsås med spagettin istället.

På eftermiddagen så har jag spelat gitarr.
Sen spelade jag trumpet.

För att musik.

Yes.

Jag är så less på NK just nu. Ska bli bra att ha examinationen imorgon. Håller bara tummarna att man faktiskt får godkänt i kursen...

***

Eftermiddagen gick bra för mig och Hamish.

Fiona kom hem och nattade honom och berättade för mig att hon ville göra stekt gnocchi och bondbönor till middag. Som vilken smart människa som helst så avbröt jag mina planer om att plugga på bibblan och läste lite hemma så jag kunde äta middag med Fiona. Hon var verkligen jätte taggad på maten vilket var jätte roligt att se!!
Det var jätte gott dessutom...

Är jätte nervös inför imorgon... Får ringa hem och söka tröst men Fiona har verkligen varit uppmuntrande ikväll och berättat om egna erfarenheter gällande prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar