Translate

onsdag 12 oktober 2016

Dag 94; "You're a bit shy aren't you?" -Äckelgubbe of the day

Äckelgubbar gör mig nervös. Även fast de inte nödvändigtvis är äckliga så känns det som så.

Jag sitter på biblioteket så här på torsdagsmorgonen och jag sitter vid pluggytan vid en massa bord med andra studenter. Så den här mannen går runt vid borden och det ser ut som han letar efter en plats att sitta så jag hajar som till. Han kommer fram till mig och frågar "är det okej att jag pratar med dig", jag tänker ju att han ska fråga om vi kan dela bord eftersom det är lite fullt här så jag sa visst.
Sen börjar han småprata här i tystnaden och frågar hur gammal jag är och vad jag gör... Sen säger han att jag har väldigt fina örhängen så han frågar om han kan få se på dom. Nu är jag lite rädd faktiskt, vem gör så? Så jag säger liksom "nej ledsen jag kan inte bara ta av dom", och han svarar "nähe okej det kan nog vara lite svårt kanske" "Men trevligt att träffas i alla fall". *Sträcker fram handen*, *Jag tar inte handen utan tar upp min penna istället*, sen ger han mig den där kommentaren i rubriken. "You're a bit shy aren't you?". Jag svarar liksom "ja precis" och muttrar att jag måste fortsätta jobba så han går vidare, tydligt besviken att han inte fick handskakningen besvarad.

Äckligt.

Nej jag är inte blyg.

Jag vill bara inte röra dig människa.

Du är över 40, varför kommer du upp till en tonåring som pluggar och vill hålla på med hennes örhängen??
Han har ju helt rätt att de är fina, de är mammas guldörhängen som jag inte har tagit av mig sen jag åkte hemifrån. Jag har inte planerat att göra det heller.

Ursäkta men usch.
Ville han stjäla dom? Ville han något helt annat? Ville han inget? Förstod han inte hur konstig han var? Kommer aldrig få veta, är inte heller jätte intresserad. Känns bara lite jobbigt att ingen annan verkar ha uppmärksammat honom. Om en man gick fram till en tjej och började säga saker som dessa så hade jag tveklöst tittat upp.
När han gick så kollade jag runt i rummet om något faktiskt hade tittat upp men faktiskt inte... Inte ens mannen som sitter i hörnet och ser snäll ut verkade ha uppmärksammat det.
Dålig stil, minuspoäng Australien.

Det värsta är att situationer som dessa inte är helt ovanliga. Det har hänt med tre olika män nu sen jag kom hit. Fy fan för fulla män som vill springa efter en på kvällen för att man "ser så söt ut", eller den där snubben som stannade sin bil för att göra lite "lustiga gester" en kväll då jag skulle gå över vägen där han körde.
Kanske ska sluta använda läppstift och börja klä mig i mjukisbyxor vart jag än går, statistiskt sett så borde det hjälpa.


***

Sandra delade en rolig länk idag: http://www.travelhackergirl.com/what-you-dont-see-from-au-pairs-facebook-pictures/ Relaterar så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar