Translate

torsdag 27 oktober 2016

Dag 109; Mina vänner i Sverige

Jag har försökt att höra av mig till vännerna där hemma så mycket som möjligt men ibland så hinner man bara inte eftersom vardagen kommer i vägen. Det blir istället att man skickar lite bilder på snapchat.
Jag har nog pratat mest med Lars-Edit (vi skriver brev också, varav ett som kom idag!) men även lite med Lovisa där hemma. Lina och Amanda har jag bara ringt en gång, och Ebba har jag skickat ett vykort till. Men jag tror inte att det kom fram? Evelina måste jag bli bättre på att höra av mig till också.
Om vi ska tänka på kompisarna innan gymnasiet så är jag ännu sämre på att höra av mig, men dom är man som van vid att inte behöva prata med varje dag. Shoutout till Bellan, Alicia, Sara, Minna och Agnes, jag kommer ihåg era namn än hörrni! 

I Moas liv brukar det hända grejer, trots det så har vi bara pratat en gång sen jag kom hit. Jag hoppas på att kunna prata med henne i helgen.

**

Det har varit en helt okej dag idag även fast jag har varit jätte trött...
Det var dock Hamish också så han har sovit i tre timmar idag vilket var superskönt.
Fiona kom hem från jobbet nyss och packade en väska. Nu är hon och Hamish på väg till Mudgee till hennes föräldrar. Hon frågade förra veckan om jag ville följa med och i förrgår så tackade jag nej faktiskt... Jag kände att det skulle vara skönt att vara hemma ensam ett tag så nu tänker jag bara njuta.

Jag har varit på affären och köpt galet med grönsaker så här ska lagas mat. Jag har även bakat bröd idag så jag ser jätte mycket fram emot att äta det imorgon till frukost tillsammans med avokado, tomater, gurka och sallad... Åh vad jag älskar frukostar, det är lätt det bästa målet på hela dagen.

Åh ja juste. Jag fick B i naturkunskap förresten! Hon kan inte ha räknat rätt men hah det tar vi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar