Translate

fredag 21 oktober 2016

Dag 102; Jocke & Carina!!

Det roligaste som har hänt på länge är att Jocke o Carina (arbetskompisar till mina föräldrar & familjevänner) kom till sydney! Idag så träffade jag och Hamish dom + deras dotter Olivia som också bor här, i Manly! 
Det var fantastiskt roligt. 

Nu är man ju helt slut av att ha varit borta hela dagen med lillen, vi åkte klockan åtta hemifrån och lunchade med tillsammans med familjen Lundberg vid elva snåret och sedan hängde vi på stranden ett tag innan jag var tvungen att hämta Oscar på skolan. 
Så efter att ha sagt hejdå och tack så mycket för att som tog med en trumpetsordin hemifrån så åkte jag och Hamish. 

Det var verkligen fantastiskt att se dom, man blev helt rörd av att få känna "hemma" komma närmare. 

Oscar tappade bort sin hatt igår, den hade tydligen blivit hittat berättade Fiona via ett sms... Så efter skolan hämtade vi upp hatten (i en annan skola? Hur den nu kom dit?) och sen var vi hemma. 

Jag är helt slut 
Klockan är halv sex o jag vill verkligen att Fiona ska komma hem så jag får duscha och gå och lägga mig

** update 
Fiona kom hem och jag fick hoppa i duschen! 
När jag kom ut satte jag mig vid köksbordet och Fiona berättade att hennes värdinnas au pair just hade lämnat dom, tydligen så hade någon familjemedlem blivit sjuk så hon skulle åka hem.. Detta trodde inte värdinnan på dock, Fiona tyckte att det var synd att au pairen inte verkade kunna säga att hon inte trivdes bara, jag håller verkligen med henne. 
Oscar fortsatte samtalet med att säga "we love you Hannah, we reeally do". Det tyckte jag var jätte fint sagt, lät verkligen som att han menade det. 

Sen åkte de iväg för att Oscar tydligen hade simning ikväll, så jag gjorde mat och åt själv. Det blev ris med grönsaksröra. 
Jag gick ut och köpte efterrätt också bara för att lyxa till det och för att passa på att prova olika varumärken som finns här och som saknas hemma. 
Heh kändes jätte konstigt att gå ut och köpa glass i myskläder och flip-flops medan resten av Sydney verkade vara påväg ut för att festa.... 
aja jag är nöjd över min glass och över att få sova tidigt. 

Glassen idag blev en mjölkfri, äggfri, glutenfri och sockerfri chokladglass. Jag reagerade precis som du just nu med att undra vad tusan som faktiskt var i den, utöver växbaserat sötningsmedel, kokosmjölk och kakao så är svaret kärlek. Massa kärlek

Natt natt 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar