Translate

söndag 9 oktober 2016

Dag 90; Palm Beach

Idag så åkte jag och Lovisa iväg till Palm Beach. Det är en utav stränderna dom ligger norrut! Vi har inte upptäckt så många av dom så idag var ett bra läge.

Vi det tog cirkus en och en halv timme för mig att komma dit och cirkus en timma för Lovisa som bor lite närmare.
I alla fall, när vi kom fram hade jag redan blivit hungrig så vid första bästa café så stannade vi och köpte mat. Stället där vi stannade hette The Boat House. Och vilken fantastisk mat. Helt underbart... Lovisa fick något köttbit som var platt och stor och såg egentligen ut som en pannkaka... Detta serverades med bröd och med blommor som min mamma har i trädgården på sommaren...
Personligen beställde jag en veggo burgare och denna serverades med stora salladsblad på sidan och sötpotatischips. Detta kan ha varit det godaste jag någonsin ätit (utöver mormors spenatsoppa när jag var yngre), 5/5 stjärnor, måste dit igen.

Stränderna var fina där uppe, vi klättrade upp till Fyrtornet där som tydligen var något man skulle ha gjort. Utsikten var riktigt fin, check på den grejen!

Vi drog oss tillbaka vid halv tre och tog bussen tillbaka hem till mig, jag var tvungen att hämta trumpeten eftersom jag skulle tuta några toner på en av låtarna idag på kören. Fix you, av Coldplay. Jag vet precis vad ni tänker...
Hur bra hör Coldplay och trumpet ihop?
Lagomt
Lagomt bra

Äsch det blev bra i alla fall

Gudstjänsten var mer spännande än vanligt eftersom prästen inte var där, men alla gjorde sitt yttersta för att få ihop en gudstjänst ändå. De gjorde det bra.
Idag sjöng vi hallelujah salvation and glory. Min favvo
Inte riktigt mu3 kvalité men det är svårt utan Lage Forsberg

Efter kören gick vi in i caféet och åt tomatsoppa med pasta och det var en allmänt trevlig kväll. Det har även visat sig att 4 av 8 personer i kören är vegetarianer. En är även vegan. En annan är vegetarian på deltid.
Så två som faktiskt äter kött

Spännande, eller hur?

Kvällen var riktigt rolig. Tydligen så har pizza hut släppt ut en Cookie som är lika stor som en pizza så vi tog tåget vid nio tiden till närmaste Pizza hut och delade på en sån. Jätte god grej.

Man är då med om saker här borta.

En tjej i kören heter Katja och hon tog med sin aussi pojkvän Sam till kyrkan idag. Han var jätte trevlig och dessutom musikintresserad. Vi började snacka och hand bästa vän är tydligen Music Engineer, jag har aldrig hört om ett coolare yrke i hela mitt liv. Det vill jag bli.
(Denna snubbe hade även ett PA system sa han om jag skulle behöva låna för att få spela på någon marknad någon gång. Det lät jätte bra, Sam ska ta med Jared som han heter till kyrkan nästa gång så jag kan prata mer med honom om allt detta)

Sammanfattning; bra dag 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar