Translate

onsdag 19 oktober 2016

Dag 100; Min *HOST HOST* utmärkta *HOOST* koncentrationsförmåga

Jag gick upp först av alla idag trots att jag gick upp senare än vanligt. Alarmet ringde väldigt väldigt svagt nämligen... Det lät först som att det endast spelades i en dröm men så var tyvärr inte fallet.
Så jag gick upp, möttes av en hungrig katt och började med rutinerna.

När jag somnade igår visste jag inte vad jag ville ha till frukost idag. Jag gillar inte sådana dagar, det är roligare att gå upp på morgonen när man ser fram emot frukosten...
Det blev flingor i alla fall för er som vill veta, det var gott.

Fiona tog Oscar till skolan idag, som hon alltid gör på onsdagar eftersom han har franska tidigare än vanliga skoldagar. Idag så tog hon Hamish med sig i bilen också och sedan kom de tillbaka hem.
En tjej som heter Adina skulle komma förbi, hon är en tjej som bor längre ner på gatan. Hon kom förbi på väg till skolan eftersom hon ska sitta barnvakt imorgon kväll när Fiona är på jobb-tjosan hejsan och jag är på Johan Glans-tjosan hejsan.
Hon var trevlig i alla fall.

När hon hade kollat läget så gick hon och Fiona ut för dagen genom dörren fram och jag gick bakvägen med Hamish via garaget för att sätta honom i barnvagnen. Sedan gick jag direkt till bibblan.
Det var en bra pluggstund.

Sen blev jag hungrig, så jag gick hem och värmde ett par bitar pizza som blev över igår. Sen var jag ändå hungrig så jag åt även lite risotto som vi åt tidigare i veckan. Måndags kanske?

När jag hade ätit klart min väldigt udda-kombinerade lunch så gjorde jag i ordning två matlådor som jag kommer ta till bibblan under kommande kvällar. Jag gjorde även middag till Oscar som han kunde ta med sig till kricketen på kvällen. Mina instruktioner är att ge honom korv och två skivor bröd men eftersom vi har slut på korv så gjorde jag två baked bean toasties och packade dom istället.
Sen tvättade jag ett par maskiner och hängde upp dom utomhus. Det är en fin dag på cirkus 24 grader så tvätten kommer att torka snabbt.

Sen hämtade jag Oscar.
Hans kompis Jordan brukar hänga med mig utanför skolan och vänta på Oscar för att Jordan alltid kommer ut snabbt och Oscar brukar dröja ett tag.
Trevlig grabb det där
(När han inte övar karate på mig)
(Det inspirerar Oscar att öva karate på mig)

Efter att ha lämnat Jordan hemma (han bor längst vägen vi går till dagis) så plockade vi upp minisen och sedan gick vi hem.
Väl hemma så han pojkarna äta mellis och Oscar bytte om.
Sedan gick vi till parken för träningen.

Jag hängde med Christina som vanligt under träningen när jag inte sprang efter Hamish och sedan kom Fiona och nu sitter jag på biblioteket och kan inte koncentrera mig alls.
Jag är jätte nervös inför provet men samtidigt så verkar min hjärna känna att den har pluggat klart.
Det har den inte!!
Jag kan inte hälften av det jag ska kunna.
Pfffffffff

^Så känner jag

Äsch får göra detta imorgon istället. Tur man kunde läsa på förmiddagen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar