Translate

onsdag 12 oktober 2016

Dag 93; Stanton Library - Nyinflyttad

Rutiner rutiner.

Upp på morgonen
Säg godnatt till Sverige
Kläder
Ta ur diskmaskinen
Börja med frukostar
Packa lunchlåda
Ät själv
Tandborstning
-Lämna huset och glöm inte nycklarna (eller barnen)

När detta var över så gick jag hem igen och lagade till ännu en pizza eftersom det blev över deg och grönsaker från igår. Samtidigt som jag gjorde detta så snackade jag med en tjej som gick i min parallellklass under mellanstadiet och högstadiet. Hon har precis landat i Sydney och är påväg vidare till South Australia för att jobba som au pair där. 
När samtalet var över och pizzan klar så hade jag även hunnit göra middag åt pojkarna för att ta med till kricketen på kvällen.
Jag packade pizzabitarna i kånken och stack till bibblan för att plugga. Sen satt jag där. Tills klockan ett.
Istället för att gå hem dock så gick jag till Aboutlife (en wholefoods butik i närheten) och köpte en juice. Den var jätte god, är så nöjd över det beslutet.
Sen gick jag hem, spelade lite gitarr, tog en tupplur och gick upp igen för att hämta ungarna.

Vi kom hem allihopa och sedan bar det iväg till kricketen i parken. När vi kom dit klockan 16:30 så var det ingen annan där... Det var ju nu det skulle börja så jag var jätte förvirrad och smsade Fiona. Drygt en kvart senare svarade hon att de hade bytt tid och började klockan fem nu mera.

Jahapp

Bra att vi var i tid i alla fall.

Under kricketträningen som är (nu mera) mellan 17-19 (ibland senare beroende på tränarens humör och vädret) så spelar Oscar medan jag springer efter Hamish och hänger med Christina, James mamma. Det är trevligt men jag blir alltid lika tacksam när Fiona kommer från jobbet och tar över.
Det betydde idag att jag kunde gå tillbaka till biblioteket.

Mitt slutprov i NK är bokat nu, jag ska ha det den 26/10-16 kl 20:45 hemma-tid. Det blir alltså 27/10-16 kl 05:45 Sydney-tid... Tagga. Att läraren ens jobbar då? Känns jätte konstigt men ja ja.

Nu ska jag återgå. Ha det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar