Translate

onsdag 30 november 2016

Dag 142; Hejdå Hilda...

Ovanlig dag. Jag tog ut diskmaskiner vid lunch istället eftersom den inte blitt ren under natten som vanligt. Men det gick ju också!
Jag har skrivit två brev idag som ska skickas hem, även lagat två matlådor och plättar på havregryn, banan och soyamjölk!
Utöver det har jag hunnit tränat, maila noter till Fiona som hon snällt nog skrev ut åt mig och även lagat middag till barnen.

Som vanligt hämtade jag Oscar och sen Hamish, sen fikade vi hemma och gick till parken där Oscar spelar kricket.
Under träningen hängde jag med Kristina och lite med den svenska mamman. Jag frågade om hon ville på luciatåget i år och hon var väldigt sugen! Det var kul!

Jag gick runt med Hamish sista 20 minuterna i famnen och sjöng lucialåtar, han var så trött stackarn, man blir det när man vaknar klockan fem på morgonen...
Det började ösregna ett tag under träningen vilket blev jobbigt då vi varken hade jackor eller paraplyer, jag och lillen. Men vi stod under ett träd tills det gick över, sen blev det sol igen och temperaturen höll sig på behagliga 24°.

När Fiona kom så lämnade jag henne och Christina för att åka till stan och hänga med Lovisa, Anna och Hilda.
Hilda åker som sagt på fredag så vi har suttit i hennes rum på lägenhetshotellet där hon nu bor. Vi har ätit och pratat, det har varit jättetrevligt, det är så synd att hon åker nu.

Jag tog tåget till north Sydney från Town hall ikväll, sen följde jag Miller st hela vägen från stationen till Falcon st där jag bor. Tog cirkus 20 min att gå men det gick bra, jag kände inte för att experimentera med 200 bussarna ikväll.
Nu är klockan elva och jag är ganska svettig pga den varma och kletiga luften utomhus.
Klassiskt osvensk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar