Translate

onsdag 9 november 2016

Dag 121; Amerikas nya president....

Hamish har fått en ny frukost! Istället för toast på morgonen så får han nu en sultanas, soyamjölk och äppelsås blandat med en halv wheat biscuit (alltså en flingbar som man har under sina andra flingor eller müsli här borta, det är jätte praktiskt och gott faktiskt... Måste ha något liknande när jag kommer hem, det fyller ut flingorna så det blir matigare och flingpaketen räcker längre eftersom man tar mindre. En fantastisk uppfinning det där) 
Hamish tar av sig pyjamasen och äter frukosten helt själv i sin blöja, han blir jätte kladdig men det funkar! Innan åt han toast, eller rättelse, han skickade av sylten på toasten. 

Idag på förmiddagen har jag övat sång och på eftermiddagen trumpet. Jag har även repeterat kyrkotonarterna vilket behövdes, nu ska jag bara lära mig spela dom... 
David läser du detta så var snäll och förhör mig ibland när jag minst anar det, tack. 

Juste vid lunchtid så preppade jag även mat till ungarna under kricketträningen. 
Träningen blev kort dock eftersom det började ösregna och åska, det var jätte jobbigt, Hamish skrek och Oscar var bara allmänt dryg. Idag vägrade han göra sina läxor också. 

Han fick med sig sin kompis Jack hem från träningen idag eftersom hand mamma var upptagen med något, det var trevligt. Han och jag spelade schack medan Oscar inte gjorde läxorna framför datorn. Detta var när Fiona hade kommit hem. 

Utöver det så har dagen samtalsämne varit om Trumps vinst i presidentvalet. 
Helt galet 
Jag fattar inget 
Jag har ont i magen dock

Tydligen så har börsen redan blivit negativt påverkad och mer lär det bli. Känns bra att jag är i Australien och inte USA. 
Barnen på Oscars träning hade panik idag också... "We are all going to die" sa några av dom 

Vi lär väl märka... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar