Translate

söndag 6 november 2016

Dag 117; Brunch, Shopping & fyrverkerier

Jag vaknade tidigt idag, trots att jag somnade så sent... 
Klockan sju så bestämde jag mig för att gå på toa, jag tittade försiktigt ut genom min dörr från rummet där jag sov. (Jag sov i barnens rum och de sov med sina föräldrar)
När jag kom tillbaka till "mitt" rum så var barnen där... De hängde bara, så jag sa godmorgon och sen visade David mig alla sina dinosaurier! Han var jätte duktig och kunde namnet och förklarade vilka som var växt- respektive köttätare! Cathrine hon ville bara kramas så hon kom och satte sig bredvid mig i sängen där jag satt och myste. 
Ett tag senare kom Glenn för att säga till barnen att de skulle äta frukost innan gymnastiken började och han frågade även hur jag hade sovit. Han är verkligen jätte magisk, han är som en liten skogsälva som dyker upp och gör stämningen god vart han än är.
Jag känner mig jätteglad över att få ha träffat en sån här människa. 

Jag trodde att familjen ville ha barnvakt under morgondagen men det var tydligen nästa vecka som dom behövde det... Därför blev jag lite besviken när jag insåg att jag kunde åkt till Blue Mountains med Lovisa under dagen. Men istället för att göra det krångligt så fick dagen bli som den blev. Och den blev bra! 

När Anna hade vaknat så borstade vi tänderna och gick ut till tågstationen för att åka till stan och möta Sandra (också från Borlänge) på brunch. 

Vi gick till Darling harbour tillsammans och gick förbi ett café där vi blev upplockade av en man som jobbade där, jag frågade om de hade några veganska allternativ innan vi satte oss och han sa jaja. 
Jag kunde få kokta ägg, müslie med yoghurt eller toast med smör... Det kändes som nja det var inte riktigt alls något bra allternativ så Anna och Sandra tyckte faktiskt att vi kunde gå.  Det gjorde vi också. Istället satte vi oss i ett annat café och åt. 
Jag fick två surgestoast med avokado och tomat och även en fruktsallad. Det var supergott! 

Sen gick vi och shoppade o h hade allmänt trevligt! 
Vi åkte runt hela stan!! 

I Broadway så stannade vi på en galleria och vid fem så åkte Anna hem. 
Jag och Sandra stannade kvar och kollade in butiker innan vi bestämde att det var middagsdags! På vägen till gallerian så hade vi gått förbi en vegetarisk resturang som jag tyckte såg helt magisk ut... De hade veganska cupcakes, brownies, tårtor och morotskaka! Och naturligtvis även riktig mat såsom burgare, wraps, soppor, sallader, lasagne, stir-fry, och massa annat! Och allt kunde göras veganskt... Sandra sa att om jag ville gå dit så hade hon inget emot det utan skulle tycka att det var spännande, så vi gick faktiskt tillbaka dit! 
Hon beställde en kikärtsburgare och jag beställde en red curry... portionerna var gigantiska och maten var god! Jag tog med mig hälften hem dock eftersom det var omöjligt att äta allt trots att det var jätte gott. 

Sandra och jag gick sen tillbaka till Darling Harbour eftersom vi ville se fyrverkerierna som brukar vara där på lördagar. 
Tyvärr så var det inga denna kväll berättade en vakt för oss, de var tydligen veckan efter. 
Så vi gick till wynyard och sa hejdå därifrån istället. 

Det var en jätte trevlig dag. 

Väl hemma så upptäckte jag att jag glömde min laddare hos Anna... Paniken som uppstod... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar