Translate

måndag 7 november 2016

Dag 119; LUSSEBULLAR

Dagen började bra, jag vaknade tidigt och åt frukost medan Oscar gjorde sig klar att gå till skolan. 

Egentligen hade jag tänkt sitta på bibblan hela dagen men eftersom jag var på gå-humör så tänkte jag ta en promenad först. 
Halvvägs igenom promenaden så såg jag att sv kyrkan hade skrivit på Facebook att om någon kände för att volontärarbeta med dom idag så behövdes det hjälp att baka lussebullar. 
Det förändrade mina dagsplaner. 
"JAA" skrev jag i kommentarsfältet på inläggen, sen blev det hem o byta om innan jag gick ner till stan. 
Jag har gått i mina sandaler idag, de har en bra sula så de är bra att gå i, men eftersom jag inte har använt dom sen Frankrike förra året så kände jag att man började få en blåsa trots att de är bra skor. 
Därför tog jag bussen sista biten. 

Väl på Café Svensson som kyrkans café heter så mötte jag Karl-Oscar och Jocke som jobbar där, och direkt satte vi igång med baket. 
Klockan ett kom jag dit och nu är klockan 20 och jag steg precis på bussen. 

Det har varit en jätterolig dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar