Translate

onsdag 23 november 2016

Dag 135; Balmoral, Mosman och pyttipanna

Spännande dag idag.
Jag lagade Oscars middag medan jag gjorde deras frukost och hans lunch så jag slapp göra den när vi kom hem från skolan. Vi brukar ha ont om tid mellan skolan och cricketen. Därefter åkte Oscar iväg till skolan med Fiona medan jag och Hamish gick till dagis. (Som vanligt på onsdagar då Oscar börjar lite tidigare)
Jag gick sen hem och ringde mamma en stund innan jag tog bussen till balmoral beach för att möta upp Lovisa.

Vi hade en trevlig stand-dag! Vi har simmat lite och solat mycket.
Sen på eftermiddagen när vi skulle hämta Oscar (Lovisa hängde på eftersom hon är ledigt nu när hennes familj är borta över några dagar) så började det störtregna!! Helt galet, vi blev genomblöta.

När vi hittat till Cammeray så tog vi en paus och köpte varsin (äcklig, enligt mig -drickbar men inte njutbar enligt Lovisa) chai.
Så vi hämtade pojkarna och gick hem.

Usch vad blött allt var. Och sandigt.
Lovisa tog bussen hem och jag hoppade in i duschen medan Oscar gjorde läxor och Hamsih lekte i badrummet.

Cricketen blev inställd pga regn och middag blev hemma istället.
Jag gjorde pyttipanna till mig och Fiona vilket verkade uppskattat! Hon tyckte det var "quite nice" vilket nog är den bästa bedömningen hittills.

Nu ska jag försöka sova trots min brända kropp, det kommer bli intressant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar