Translate

fredag 11 november 2016

Dag 123; En potatis per person?

Fredagen med Hamish har varit bra! Jag tog med honom till Café Svensson på morgonen och hjälpte Karl-Oscar och Jocke lite med bullbaket. 

Vid lunchtid tog vi bussen hem och väl hemma åt vi och sen sov han i två timmar medan jag gjorde matlådor. 
På eftermiddagen hämtade vi Oscar och tog in tvätten som Fiona hade hängt upp på morgonen. 

På kvällen kom Fionas föräldrar och Oscar åkte iväg på simning.
Jag och Ros stannade hemma och fick i uppdrag att hitta på något till middag. 
Ros bestämde och det blir mosad potatis med kyckling, jag har gjort en sallad till det också men jag tror inte att dom är vana att äta sallad till maten så vi får väl se hur det går. Ros gick och köpte kyckling och även fler bönor till mig. Det är lite underhållande att hon kom hem med fyra burkar och Fiona vanligtvis köper två per vecka... Men australiensare äter inte mycket! Ros sa nyss att man ska koka 1 potatis per person när man lagar mat. Alltså det hade aldrig hänt i min familj i Sverige. Man gör i alla fall två... 
(Anledningen till att jag gjorde matlådor idag är att det är så lätt att ta med sig ut utan att laga mat framför folk, jag gör ju lätt två potatisar till en matlåda) 

Nu är klockan åtta och jag hoppas att simningen slutar snart så vi kan äta någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar