Translate

tisdag 29 november 2016

Dag 141; Det börjar bli jobbigt att räkna dagar...

Jag saknar hemma, väldigt mycket. Men jag är absolut inte redo att åka hem än!! Hilda som blev avskedad och nu åker hem på fredag tycker jag jättesynd om, jag kommer verkligen sakna henne också... Hon är jättefin och en av dom roligaste i kören

Dagen har varit kul, min kompis Agnes där hemma skickade ett snap till mig när hon spelade the Sims... Så det inspirerade mig till att sitta typ hela dagen framför datorn. (Undantaget blev när jag skulle dammsuga, skura och laga lunch)

Dagen började segt dock, Hamish var jätteledsen över att han hade vaknat klockan fem och var trött, det drog ner stämningen i huset ganska drastiskt men så fort han fick sätta sig i vagnen så hade han accepterar läget och Oscar blev allt mer positiv när vi gick till skolan.

Stackars David har varit social på förmiddagen (aussi-tid) eftersom han hade svårt att sova. Kul för mig att han var vaken och skickade recept på sorbet och chokladbollar med dadlar dock...

Kvällen spenderades i sv kyrkan. På torsdag är det luciatåg framför viktigpettrar såsom Ikeachefer och Sveriges utrikesdepartementsmänniska, det ska bli spännande! Vi lottade om vilka som ska vara med eftersom vi bara får vara fyra sopraner, fyra altar och två på bas/tenor, jag blev en av dom som fick vara med så jag smsade Fiona och frågade om det var möjligt för mig att vara med på torsdag kl 17:45. Hon sa att om jag skulle kunna tänka mig möta henne i stan så gick det att lösa med jobbet! Det känns otroligt. Vilken bra värdfamilj jag har.

Oscars kompis Jordan ska komma och kolla på vårt luciatåg den 13de vilket också är jätteroligt men otippat! Jag har frågat Fiona om de vill komma också och hon tänkte varför inte! Så familjen kommer kanske, det känns jättekul!!

Jag älskar ju att släpa med familjen på framträdanden och grejer så det känns bra att aussi-familjen inte verkar ha något emot att bli släpade dom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar