Translate

måndag 21 november 2016

Dag 133; I Melbourne city + adoptivmammor

Dagen började lite segt men efter en morgonpromenad med Gunhild och en tågresa till city från Frankston där vi bor så var den officiellt igång.
Vi lämnade min resväska i ett kontor på tågstationen och sen gick vi runt på stan. H&M var häftigt att se eftersom det var en gigantisk galleria men bara en affär...
Sen har vi åkt pendeltåg runt halva stan, vi är alltså jag, Kjell, Gunhild och Ronya.
Pendeltåget hade ingen ac dock och med tanke på att graderna översteg 35° så var det lite jobbigt.
Men vi småprata med en australiensisk familj under färden vilket var trevligt.

Sen skulle vi träffa bekanta till Gunhild, bland annat hennes dotters bästis.
Tänk er desperate housewifes, det är vad jag tänkte när jag såg det gänget.
De var väldigt underhållande och snälla nog att ta mig med dom till flygplatsen eftersom de också skulle dit. De bodde tydligen alla i Perth vilket är i den västra sidan av Australien.
Under den trånga åkturen på ett tokfullt och tokvarmt pendeltåg så plockade vi upp en kinesisk flicka som kallades för Sunny, hon skulle också till flyget så vi åkte allihopa.
Vi satt med varandra på skybussen så vi är kompisar nu, jag har hennes Facebook och hon vill gärna komma och hälsa på mig i Sydney i januari när hon kommer tillbaka till Australien. Hon pluggar här nämligen. Vetenskap och djurs beteende nämnde hon, verkade jättehäftigt.

Vi skildes åt på flygplatsen och jag kramade om Sunny och mina nya mammor som hade blivit väldigt fäst vid oss båda... (Henne mer än mig tror jag, jag är ganska självgående på resande fot ärligt talat och hon såg ut som en liten rädd hundvalp på tåget...)

På flyget försökte jag ringa min upptagna familj och fick inget svar, så jag gick och köpte mat istället.
Jag åt en falafelkebab med tzatziki, det var jättefräsch! Sen köpte jag en juice, potatischips, torkad frukt och näsdukar också.
Är det någon gång jag tycker att det är värt att köpa snacks så är det under flygresor, det håller liksom humöret uppe. Salta chips var kanske inte det bästa eftersom jag brukar bli rätt uttorkad under flygturer, men äsch gott var det.

Näsdukarna var nödvändiga också, jag har nyst som en tok hela dagen, jag tror att jag fick någon bakterie under förra flygturen vilket är synd men vad ska man göra.
Detta var anledningen varför jag köpte juice istället för vatten också, C vitamin tillskott är inte fel under förkylningstider. Men oj vad man längtar efter mamma när man blir sjuk.

Nu sitter jag på flyget tillbaka hem och planen är att vi ska landa klockan 22:30 aussitid (12:30 sverigetid). Håller tummarna att jag kommer hem innan tolv inatt men vi får väl se.
Det känns bra att veta att man hittar hem i alla fall, jag är inte nervös alls vilket inte alla som landar i Sydney kan säga.
Själv säger man home sweet home.

** Update

Under flygresor så tar jag mig tiden att lyssna igenom alla mina inspelningar på telefonen, tack vare låtarna som jag har skrivit och spelat in så kan jag lätt minnas var i livet man var just då, det känns inte så länge sen och tidsmässigt så är inte 2014 så långt borta, men erfarenhetsmässigt så var det ett bra tag sen.
Jag saknar mitt elpiano som finns hemma.
En av mina (enligt mig) bättre låtar heter walk away och är skriven på piano 28/10-14, jag skulle gärna fortsätta jobba på den känner jag... Lite jobbigt att man är så långt ifrån sitt största intresse.

Jag har också insett hur många dåliga låtar jag har gjort och tvingar min far att lyssna på, eller tvingat och tvingat, han har lyssnat självmant och gett mig feedback under så länge jag kan minnas.
Detta är bland det bästa från hemma. Oj vad man saknar.

Jag har även många inspelningar från körlektionerna i skolan! Är det någon som vill ha dom är det bara att hojta! (Hojta på Facebook alltså, mitt svenska nummer fungerar inte för tillfället)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar