Translate

söndag 27 november 2016

Dag 140; Planer planer planer

Vilodag idag.

Jag har hängt på bibblan ett tag och kollat på aktiviteter i Cairns. Även planerat lite roligheter här i Sydney eftersom Lovisa inte stannar i stan så länge till...
Vi ska ta en lektion i surfing, simma i ett vattenfall, gå på operan och hoppa fallskärm. Eller jag ska hoppa iallafall, Lovisa har inte bestämt sig än.

Jag gjorde en risotto till middag idag när familjen var borta och när de kom hem tände de julgranen som de monterade och pyntade i helgen när jag var borta.

Det känns jättekonstigt att ha missat alla jultraditioner... Men som tur är så känns det inte alls som jul eftersom det är 25 grader ute de flesta dagar. Även om det skulle börja kännas som jul trots vädret så kan jag tröstäta mina nyinköpta Ikeapepparkakor vilket är skönt.

Något jobbigt just nu dock är att jag känner att det börjar bli dags för mig att få betalt för trumpetlektionerna som jag har haft med Oscar. Jag har inte fått det på snart två månader, kom jag och pappa fram till. Det är lite för länge, jag måste prata med Fiona.

Under Oscars jullov kommer han ju vara hemma med mig så då kommer jag ju jobba extra. Det skulle jag också vilja ha betalt för eftersom det står 25 h i veckan i mitt kontrakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar