Translate

lördag 12 november 2016

Dag 124; Chatswood + babysitter in Killara

Imorse så vaknade jag av att Hamish skrek... Då var klockan cirkus åtta. Jag övervägde att ligga kvar ett tag i sängen men jag är fortfarande lite obekväm med att ta sovmorgon då familjen är vaken, även fast det säkert inte skulle vara konstigt alls... Jag vill bara inte vara den där tonåringen i huset som sover halva dagen! 
Så jag gick upp och åt frukost med hela familjen och sen så ringde jag David en stund. Under tiden som vi pratades så försvann familjen ut ur huset. 
Jag ville göra något kul idag så jag frågade Lovisa om hon ville hänga med till Chatswood nu när hennes familj har återvänt hem till Skåne, det ville hon gärna så där har vi spenderat dagen! 

Nu står jag utanför Annas familjs hus och väntar på att det ska bli en accepterad tid för en barnvakt att dyka upp. Jag känner att en kvart innan är lagomt så jag ska vänta i fem minuter till. 
Imorgon har jag och Lovisa planer för dagen, håll i hatten bara. 

Det går bra att vara barnvakt, se såg på tv ett tag sen var det läggdags! Då passar jag på att äta lite medtagen middag. Så bra gick det att tjäna lite extra fickpengar. 

Update: 
Femåringen fick mig att börja gråta, hon gjorde inget särskilt utan började snyfta lite grann eftersom hon saknade mamma och kunde inte sova. Så jag låg och strök henne över pannan som mina föräldrar brukade göra när jag var liten... Då fick man lite hemlängtan och det gjorde lite ont. 
Jag kommer ihåg det här så väl, känslan att det fick en att må så mycket bättre och man ville aldrig att dom skulle sluta, hade man tur så somnade man innan de slutade. Därför satt jag kvar bredvid Cathrine tills hon somnade... 

Nu hör man dom sucka lite till och från, jag tror att det beror på värmen. Det är 28 grader varmt nu trots att solen har gått ner. 

Klockan är nio och jag lär vara kvar till elva. Efter det så blir det tåg hem och förhoppningsvis i säng vid tolv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar