Translate

torsdag 17 november 2016

Dag 130; MELBOURNE & Barriärrevet!!!

Jag pratade med pappa och mamma imorse när Fiona var iväg med Hamish och skjutsade Oscar till skolan, vi pratade om resan till barriärrevet. En av mina kompisar ska dit nämligen men hon vill åka på en kryssning och det är jag inte riktigt bredd att binda upp mig på. Sen tyckte jag att det var lite för dyrt också. Dyrt är det att leva iaf och idag jag jag spenderar 3500 kronor till på flygbiljetter till och från Cairns.
Cairns är typ dit man åker för att kolla in revet, det finns många turer och aktiviteter där så jag känner mig nöjd med det valet. Jag vill åka ut till Green Island, snorkla, paddla kajak och gå genom regnskogen...

Resan är bokad men jag vill inte riktigt åka själv, tanken var att jag skulle åka med Lovisa men eftersom hon är ledig i ett par veckor i slutet av januari så kommer hon resa då. Det är under tiden som jag jobbar tyvärr...
Får höra mig för och se om någon är intresserad, drömmen hade ju varit om David kunde komma ner en stund, men med tanke på priserna och universitetet så får vi nog göra våra egna resor lite senare...


35° varmt är det i Sydney idag, jag och Hamish har verkligen svettats... Vi tog en morgonpromenad, sen fick han lunch och tog en tupplur medan jag köpte flygbiljetter.
Nu är det eftermiddag och Oscar sitter framför datorn här hemma medan Hamish klättrar på mig i soffan.

Ikväll bär det av till Melbourne. Jag är packad och klar och åker så fort Fiona kommer hem.

Update***

Fiona kom hem vid kvart i sex, hon sa att hon försökte skynda sig men Sydneys bussar är ju en egen historia. Så när jag gick ut till min buss berättade Lovisa att bussen är 30 minuter sen till mig.
Detta tack vare den magiska "så-här-sen-är-din-buss"appen som används här borta. Jag brukar inte ha bråttom så jag har inte laddat ner den än, får ta och göra det hemma för sånna här fall... Tack till Lovisa och busschauffören på den andra bussen jag tog istället som höll mig lugna på vägen. (Chaffisen bidrog med att spela lugn caféjazz, det var schysst.)

Väl på flygplatsen checkade jag in väskan på 6 kg och sen gick jag direkt till gaten.
Ringde mamma
Ringde pappa
Ringde David
Sen bar det av.
(40 minuter senare än planet skulle men ändå)

Det sitter en jättegullig kvinna bredvid mig, hon är en sån där leende människa som kan prata med alla. Livsmål.

Update igen**
Hoppade på skybus för 19 dollar till stan, bussen blev sen och mycket trafik!
Väl i stan så möttes jag av Gunhild, Ronya, hennes kille Sam och syrran Wendy.
Vid två på natten gick jag och lade mig hemma hos Wendy och hennes man Jacob. Skönt att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar