Translate

torsdag 24 november 2016

Dag 136; Sankta luciaa

Seg start idag på morgonen trots en god natts sömn tack vare Ipren och aftersun. Brännan är ganska illa faktiskt, jag kommer inte ihåg senaste gången jag var så här bränd... Men det går nog över snart.

Dagen gick som vanligt, jag har tvättat, lagat mat och kollat på låtar till musikaliska auditions till våren. Lutar just nu mot Caro Mio ben och I feel pretty, men får se om något annat känns bättre.
På trumpet blir det Boureen av Bach i Eb moll och även music of the night från fantomen på operan.
Inför musikal sökningar behöver man även en monolog att läsa så jag kollar även på det nu.

Oscar var en riktig surpuppa idag på trumpetlektionen. Jag överväger att sluta men samtidigt så är det ju inte mitt jobb att se till så han utvecklas... Han har helt slutat lyssna på mig när jag säger vad han ska göra. Han har även slutat att borsta tänderna, jag tycker att han är riktigt jobbig just nu.

Kyrkan på kvällen var superkul dock så lite roligheter har man ändå haft.
Första luciatåget är på lördag så vi har övat gång och provat linnen ikväll.
Tog bussen hem vid tio, chauffören körde som en tok så var hemma på typ tio min istället för tjugo.
Känns skönt ute just nu också! Luften är sval men inte kall, har man en kofta så klarar man sig. Under dagarna är det kring 25 vilket också är lagomt.
Klimatmässigt trivs jag

För tillfället

Det är inte sommar än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar