Translate

torsdag 17 november 2016

Dag 129; Hårdonationer & Att lära en 10 åring spela musik...

Vanlig morgon, rutiner rutiner.

Sen till biblioteket för att skriva ut min hårdonantionsblankett, David fick sitta uppe och hjälpa mig lista ut varför min webbläsare inte laddade ner filen.
Heh visade sig att jag saknade pdf läsare... Pinsamt.
Efter ett intressant möte med skrivaren så fick jag ut blanketten, gick och köpte ett inrikesfrimärke och sen var flera års hårsparande borta.
Jag började spara ut håret i åttan inför balen på gymnasiet. Plottwist; jag hade uppsatt hår på balen...

Sen min bästa vän Moa blev sjuk i leukemi när vi var små har jag velat göra någonting för att bidra, att donera hår känns som ett lämpligt sätt eftersom jag minns hur viktig peruken var för henne... Man kanske kan göra detta till en regelbunden grej? Donera hår liksom var 8de år ungefär? Hade varit en skön grej, kan man vara blodgivare så kan man väl bli hårgivare också...

Torsdagens trumpetlektion blev jättejobbig, Oscar fattar inte att han måste öva om han ska kunna göra en lyckad audition för skolbandet nästa år.
Men samtidigt är det inte mitt jobb så ja...
Jag pratade med min far om detta för ett tag sen, barn går inte och övar automatiskt sa jag, hans barn hade gjort det så han hade som inga råd på den fronten... Det hade varit kul om Oscar förstod hur roligt det är att vara bra på ett instrument och hur fantastiskt musik är. Men alla tycker ju inte det, och att förstå att det enda sättet att bli bra är att öva är inte en jätte rolig insikt. Övandet är en dryg process ibland, särskild för otåliga barn.

Jag gick ut och sprang när Fiona kom hem och efter Hamish hade badat och Oscar ätit.
Det var välbehövt att få bort lite energi.

På kvällen åt jag och Fiona middag tillsammans medan Oscar gjorde sina läxor.
Trevligt avslut på dagen. Ska även se om jag kan ringa hem och säga godnatt till familjen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar