Translate

torsdag 10 november 2016

Dag 122; Falalalalaa falalalaa

Jaa vanlig start på dagen.
Upp
Diskmaskin
Frukost 
Dagis 
Skola 

Sen träna, först kondition och sen styrka. Det har varit en bra dag. 

Efter dusch gick jag på affären och köpte vattenmelon, tandkräm och bananer. 
När jag kom hem så tog jag fruktstund och satt framför datorn tills det blev dags för lunch. 
Till lunch lagade jag en jättegod minestronesoppa med olika grönsaker. Jag är glad att det blev en matlåda av det. 

På eftermiddagen så preppade jag Oscars middag vilket skulle bli tacos och sen åt jag lite gröt innan jag skulle hämta honom på skolan för trumpetlektionen. 
Jag kände att jag behövde energin och mycket rätt, det blev en dryg lektion. 
"Jag är tröööött" suckar han, "har ont i läppen" 
Jahaa 
"Lägg is på den" "Så, känns det bättre?" 
*han nickar tröttsamt*
En takt i taget tog vi och täckte över de andra med papper bara så han skulle kunna fokusera på en enda liten fras... Den taktiken funkade faktiskt. 

Oscar ligger efter med läxor denna vecka eftersom han inte har gjort dom, så jag lämnade honom hemma när jag hämtade Hamish på dagis. Fiona har godkänt detta förut så det känns lugnt att lämna honom i 15 minuter med låsta dörrar.  
Hamish var då glad, han hade ätit mycket och sovit längre vilket bidrog till ett stämningsfullt humör hos den lille. 
Vi kom hem lagomt till middagen där han fick pasta och sen yoghurt som vanligt. Han fick en kanelbulle också faktiskt. (Jag hade tinat den till Oscar innan men han hade köpt godis till eftermiddagsfika istället. Detta är jättekonstigt tycker jag som är van att man äter en macka eller flingor när man kommer hem ifrån skolan.) 

Berättade jag att Oscar inte gillade lussebullarna? Känns jättetråkigt... Jag tog hem några trasiga till familjen för att visa och Fiona tyckte de var mystiska men okej. Hamish verkade gilla dom dock... 
Jag vill inte äta några fel dock eftersom de inte är veganska, i måndags fick jag jättedåligt samvete över de som jag åt när vi bakade och det har hållit i sig hela veckan... Det är verkligen inte kul och inte värt det heller... 
Undra om jag ska göra lussebullar hemma i år, tror inte det... Däremot ska jag hjälpa kyrkan att göra veganska och glutenfria! Det frågade Jocke (en av volontärerna) om jag ville göra och det var ju självklart!! 
Jag har fått tips från Lars-Edit hur man bakar glutenfritt så detta bådar gott. 

Oscar gjorde läxor medan jag badade Hamish och sen åt han. 
När Fiona kom hem så var hon trött, jag frågade hur dagen hade varit och hon sa okej men jag undrar jag... 
Hon blev på bättre humör när hon lekte med Hamish dock och det är ju fint. 
Under tiden dom lekte så visade hon mig ett quote från Trump. Han hade sagt i 1998 att om han skulle bli president så skulle det bli för republikanska sidan, eftersom de är dumma nog att tro på allt folk säger. 
Jaha se där
Ja alltså han hade ju en poäng. Bevisligen. 

På kvällen packade jag min matlåda och åt den samtidigt som jag gick till kyrkan, det tar en och en halv timma att gå men jag tycker att det är värt att spara 25 kr för bussresan, jag lägger dom hellre på tillbaka-resan på kvällen när man vill hem och sova. 

Det var roligt i kyrkan, Annas pappa har kommit så jag fick träffa honom då han kom och besökte oss i kören. 
Vi sjöng lucias gånglåt idag, även Staffan var en stalledräng, Deck the halls (falalalala falalala) och godermorgon i denna sal. 
När luciakören gick hem så återstod pojkarna + Hilda & jag som skulle öva inför gudstjänsten på söndag. 
Vi sjöng en jättehäftig call and response-grej! Ska se om jag kan filma den på söndag. 
Hade varit roligt att ha sen. 

Nu är klockan fem över tio och jag åker precis över Sydney Harbour bridge med bussen. (Jag övervägde att gå hem med ärlig talat så kändes det onödigt att gå mitt i stan på natten. Trygg är man väl men någon måtta kan det få vara)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar