Translate

tisdag 22 november 2016

Dag 134; "Stay as long as you like"

Oj vad trött jag var imorse.
Trots det så gick det bra med morgonrutinerna och städningen på förmiddagen. Familjen verkade glada att se mig imorse också vilket var extra trevligt!
Nu på kvällen har Fiona och jag pratat, hon har berättat om tidigare au pairer vilket var spännande. Tydligen så var det en fransk tjej tidigare som "försvann" så fort hon kom hem från jobbet... Stackarn ville inte prata med Fiona heller om något var fel även fast hon frågade,  usch vad jobbigt att vara i en sådan situation.
Jag har känt lite samma som den där tjejen men inte alls i samma grad, i början ville man ju bara inte vara i vägen så jag höll mig undan ganska mycket.
Men när Fiona berättade att hon tyckte att jag kunde stanna länge blev jag glad, tyvärr så har jag ju redan köpt en flygbiljett hem så jag berättade för henne att jag lutar mot att åka när kontraktet går ut. Detta verkade förvåna henne men jag förklarade att det berodde på auditions och grejer som jag vill göra när jag kommer hem.... (Auditions är inte främsta anledningen till att jag vill hem dock... Jag saknar min familj, mina instrument, mina vänner och svensk mat, även fast jag lätt skulle kunna stanna länge under dagar som dessa så vill jag resa vidare. Detta är vardag nu och det är dags för något annat känner jag.)
Men hon är trevlig ändå och det känns bra att man har fått något av ett vänskapligt förhållande efter fyra månader.
Jag har verkligen haft tur med min familj.

Dagen annars har gått an.
Jag sprang ett par km i 30° värme vilket var fruktansvärt, rekommenderas inte. Man känner sig som en stekt zombie efteråt och suktar efter vatten och skugga.
Sen städade jag också och gjorde en riktigt dålig lunch. (Alltså äcklig, det blir så ibland när man experimenterar, men för att klargöra så passar inte ärtor i majsplättar om man ska lämna det där)
Jag gjorde upp för det senare med en god tofutoast.

Oscar och jag har spelat schack på kvällen, detta utfördes medan jag pratade i telefon med min pappa. Oscar vann två matcher och jag två, vi behöver nu spela en avgörande match. Tyvärr hann vi inte innan läggdags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar