Translate

söndag 6 november 2016

Dag 116; slumber party

Idag har varit en bra dag med Hamish. Det har varit 30° varmt och soligt, samtidigt har det snöat hemma...
Vi har promenerat till north Sydney och tillbaka! Sen på eftermiddagen så sov han i tre härliga timmar... Vilket innebar att jag kunde få sova i en och en halv! Jag har varit jättetrött sen veckan började och den tuppluren var verkligen behövd. 

Vi hämtade Oscar på eftermiddagen och när han kom hem så spelade han minecraft medan jag tog in tvätten som jag tvättade idag. 
Man känner sig automatiskt mer effektiv när man har tvättat... 
Oscar har inte spelat MC på en månad nu förresten pga spelförbud, han blev upprörd någon gång över spelet så hans föräldrar tog bort det i en månad... Intressant staff, jag vet inte så mycket om det. 

På kvällen när Fiona kom hem så packade jag gitarren och åkte via tåget till Anna i Killara. 
Där fick jag träffa och äta middag med hennes familj! De var verkligen jätte trevliga, jag tyckte speciellt om hennes pappa, Glenn, faktiskt... Han har läst filosofi och brukar tydligen meditera på fritiden. Det är verkligen livsmål, han var så lugn, snäll och trevlig. 
Kvällen var fantastiskt, vi åt pizza på kvällen och spelade musik! Cathrine på typ fem år har gått i balett ett tag så hon ville att jag skulle spela gitarr medan hon dansade! Hon hade typ sju framträdanden som alla presenterades av hennes mamma Heather. 
Allt detta medan hennes storebror David byggde en robot.... (Det är tydligen vanligt bland pojkar i Australien? Oscar bygger ju också robotar) 

Familjen gick och la sig vid tio, förutom Glenn som satt uppe en stund vid datorn och jag och Anna som satt och pratade. 

Det var jätte trevligt. 
På kvällen ringde jag David en stund och sen somnade jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar