Translate

måndag 7 november 2016

Dag 118; Familjen Nilsson

Imorse hade jag lite panik när jag vaknade eftersom jag fortfarande inte  hade min laddare till telefonen... Jag ville gå till stranden egentligen men eftersom jag inte hade en telefon så kände jag mig väldigt begränsad, jag hade ingenstans att kolla kartan på eller kolla busstider! Det är löjligt hur jag inte kände att jag kunde gå hemifrån utan att ha en vaken mobil. 

I alla fall, när jag gick upp och åt frukost så frågade Fiona om jag hade planer för dagen eller om jag ville följa med henne och Hamish till en havsbassäng norr om Cammeray. Jag blev jätte glad, det var så fint ute och jag ville verkligen åka och simma! Så jag packade handduken och solkräm och sen åkte vi. 

Det var jätte mysigt, cirkus 20° i vattnet gjorde så man var bekväm nog att simma lite fram och tillbaka i havsvattnet. 
Vi åkte tillbaka vid lunch och hemma så åt vi mackor till lunch. Eller Fiona åt macka, jag åt mackor... Jag var hungrig... 

Jag fick låna Fionas iPhone laddare under förmiddagen vilket var jätte snällt! Det gjorde att jag var öppen för äventyr på eftermiddagen...


Jag hann gå till Professor Plum's halvknasiga affär också, Lovisa ville köpa en present till sin bror därifrån och det ville jag också. Tyvärr så var hennes present som hon ville ha slutsåld så jag ringde henne och berättade det, då sa hon att vi kunde köpa den sen. Jag bad affären ringa mig när de fick tillbaka saken i lagret igen. 
Johans souvenir fanns det gott om dock, den kommer han bli nöjd över. 
Åh vad det känns bra att tänkta på dom därhemma ibland! 
Jag har tänkt att jag ska ge mina vänner souvenirer också men det kommer inte få plats i väskorna så jag kommer nog hoppa det... Får nog prioritera familjen i det här läget

På eftermiddagen så åkte jag till Manly och mötte upp familjen Nilsson, bestående av min vän Lovisa, hennes bror William och mamma Linda. Pappa hade de lämnat i Sverige tillsammans med hunden.  
Det var så trevligt att hänga med dom!! 
Vi gick runt ett tag på stranden och vidare till Shelly Beach en bit upp, ovanför den så fanns det en skogsstig som man kunde ta också vilket var häftigt! Därifrån fick jag en fin bild att lägga upp på instagram. 

Vi åt middag på ett indiskt ställe vilket också var häftigt, de hade en jätte god linsgryta... Nästa gång jag är hungrig i Manly ska jag absolut gå dit. 
Lovisa har rekommenderat Chili puffs också, det är något thailändskt som hon har ätit med sin värdfamilj. Tydligen jätte gott också. 

Under middagen så hörde Anna av sig och sa att hon också var i Manly! På det sättet fick jag tillbaka min laddare och min känsla för frihet. 

På kvällen tog vi en fika utomhus och vid tio så tog jag sista bussen hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar