Translate

söndag 13 november 2016

Dag 125; tivoli + ny frilla + harbour bridge + kyrkan + farsdag

 Avslöjar rubriken att vi har haft saker på G idag eller? 

Först och främst stänger jag ut ett grattis till min far på farsdag. Ett kort har skickats och kommit fram, lite kreativt blev det med tanke på att födelsedagskort var det enda jag hittade på affären men det funkade... Eller vad tycker du pappa? 
Jag var sugen på att skicka en "världens bästa pappa" tröja med tanke på att han stämmer så bra in på  den meningen, men ett kort blev årets uppvaktning. 

Klockan 5:45 ringde min väckarklocka. 
Försiktigt smög jag förbi värdmorfar Max som sov på golvet i vardagsrummet. 
Ännu försiktigare tar jag en skål och flingpaketen och stänger in mig i tvättstugan och äter frukost. Jag ville ju inte väcka honom eller någon annan. 
Oscar hade vaknat när jag var klar och skulle borsta tänderna
"what are you doing being up this hour?" Frågar 10 åringen. 
Jag förklarar att jag skulle ut och ta bilder på operahuset. Passa på utan massa turister överallt. 
Därefter smög jag ut med min kamera och gick till bussen. 
Jag mötte Lovisa på wynyard klockan sju och därefter fotade vi vid operahuset. 

Vi tog en kaffe/ juice på starbucks, naturligtivs så skrev de "Hannah" på min beställning och lustigt nog "tabetha" på Lovisas. Jag höll på att skratta ihjäl mig inombords, hur kan man höra så fel på en beställning? 

Lätt roade lade vi oss i bonanic garden och fikade och vilade. 

Därefter gick vi till harbour bridge och gick upp till utkiken där. 200 trappsteg och 13 dollar senare så fick vi en jättefin utsikt över Sydney. Vi är jättenöjda med att ha sett detta. 
Här uppe åt vi varsin matlåda också innan det bar iväg till Luna park. 
Det är nöjesparken är i Sydney som man ska ha varit på när man har besökt staden. 
Det var kul, vi åkte en bergochdalbana (och köpte fotot därifrån faktiskt) och sedan en annan flyg-och-snurra-upp-och-ner-grej. 
Usch vad jag var yr och illamående efteråt. 
Man märker att man börjar bli äldre när balanssinnet har börjat spöka gällande åkturer och grejer tyvärr. 

Lite senare tog vi oss till Bondi Wholefoods i surry hills för en fika och en allmän paus med tanke på att vi hade sprungit omkring rätt ordentligt på denna långa förmiddag. 
Jag frågade i fikadisken om något var veganskt och kassörskan sa "allt". DET ÄR LYCKAN MED WHOLEFOODSSTÄLLEN. Hoho jag åt en brownie och den var jätte god.  

Vi satt och småpratade om vad vi skulle göra sen innan gudstjänsten och kören klockan fem. 
Ja då kom det upp att vi kanske skulle gå och klippa oss... Jamen varför inte? 
Vi skulle kunna donera lite hår idag? 
Ja varför inte? 

Lovisa googlade upp en bra frisör med rimliga priser och iväg bar det igen! 
Nu känns plötsligt huvudet väldigt mycket lättare. 
Vi känner oss båda jätte nöjda efter att ha klippt av 3 dm till donering. Nu ska man bara skicka iväg håret också. 

Kyrkan var lika trevlig som alltid och till middag fick vi soppa. 
Fantastisk dag, nu ska jag hem och se om familjen märker något skillnad på min frisyr. 









Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar