Translate

måndag 1 augusti 2016

Dag 20; Musiken

Idag har varit lugnt och stilla vilket har varit skönt. Till min tragiska upptäckt så är det inte möjligt att se på Netflix här nere! Det finns säkert ett formidabel förklaring till varför men dessvärre ingen bra nog, jag saknar HD kvalitén på filmerna som jag har sett idag via andra gratissidor.
Men utöver det så är den mest spännande händelsen idag att Hamish har sovit i över tre timmar på hans eftermiddagstupplur! Det har då aldrig hänt sa Fiona, han sover knappt alls när hon försöker lägga honom på dagen, och ändå så somnade han lugnt och fint när det var läggdags ikväll kl sju också. Magiskt.


Jag har knappt rört mig ur sängen idag men däremot har jag kunnat spela gitarr vilket har varit härligt. Jag är inte alls lika bra som jag var vid den här tiden förra året vilket känns väldigt synd, jag har som bara spelat trumpet det senaste året vilket har gjort att min fingerfärdighet känns lite som den gjorde i åttan... Där har vi något att jobba på! Sen när min röst kommer tillbaka så känner jag att det är dags att ta tillbaka låtskrivandet. Jag har tagit med mina sångböcker från när jag var runt 13 och det är kul att se vad man gjorde för låtar då och jämföra dom med de man gjorde mer nyligen. Det värsta är att många av de gamla låtarna är bättre än de nya.... Borde ta itu med den detaljen också.Jag saknar Midgårdsskolan. Jag saknar musiken, notbladen, Lage och Appendix. Nu har jag sökt Naturkunskap 2 på distans för att få behörighet till sjuksyrre-linjen på Umeå universitet, men vete tusan om man ska göra det trots allt.Jag känner att jag har mycket ambition när det gäller att arbeta, jag vill göra så bra ifrån mig som möjligt och jag vill jobba med något i framtiden som ger mig möjlighet att jobba internationellt. Samtidigt måste jobbet vara viktigt och givande. Från den synpunkten har jag aldrig övervägt musiker som ett heltidsjobb även fast det har varit drömmen enda sen jag var åtta och pappa lärde mig blinka lilla stjärna på E strängen på mammas gamla gitarr. Känner mig väldigt motsägelsefull eftersom jag jämt går runt och säger till folk "vill man så kan man". Jag själv vågar bevisligen inte ens försöka.


Än. I alla fall.

                       
                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar