Translate

onsdag 3 augusti 2016

Dag 23; Quorn!

Jag var tröttare än någonsin i morse. Ni vet den där känslan att vara varm och skön och ligga i en nybäddad säng och höra regnet smattra på taket utomhus... Ja den ja, sen lägger ni till den lilla hjärtattacken som uppstår när man hör att ettåringen är vaken så därför måste man slita sig upp ur transen och börja med frukosten. Så det gjorde jag!
Jag har lite extra roligt just nu när jag packar Oscars lunchlådor, jag har nämligen börjat skriva gåtor till honom och lägger dom sen under mackan! Får se om han märker det idag.

Medan Fiona skjutsade Oscar till skolan så lämnade jag Hamish på dagis. På vägen hem så gick jag förbi affären och köpte lite hederlig quorn och fläckborttagningsmedel. Det var hög tid för mina naglar att få fixas till.
Heh något roligt som jag såg på affären var att det fanns en YOLO dryck. Tänkte direkt på mina vänner från midgård, den drickan hade passat er perf! Här, jag fotade den åt er. Kom och drick den!

Planen idag är att ta sig till biblioteket. Diane (hon från Skottland) har sagt att hon skulle dit idag och jag vill gärna lära mig hur det funkar med att låna böcker här i Sydney, hoppas det är lika lätt som hemma.
Jag älskar att sitta på bibliotek, tycker det är så avslappnande. Saknar stadsbibblan hemma, den hade man ju stenkoll på. Det kommer nog spenderas en hel del tid för mig på biblioteket här i området om de har wi-fi där. Jag har ju sökt en distanskurs från Umeås konvux för någon vecka sen eftersom jag har kommit på att jag borde plugga upp naturkunskap 2. Kursen kommer ta runt 10 veckor tror jag eftersom jag kommer läsa 75%. Jag ser faktiskt fram emot det, kommer bli skönt att göra något lite traditionellt. Att sitta på bibblan och plugga är verkligen något man är van vid. På måndag ska jag senast få reda på om jag kommer in. Håller tummar och tår!








***
Så då var dagen slut.
Oscar märkte min lapp under sin macka idag! Tror han blev lite angenämt överraskad och det kommer nog kunna bli vår lilla grej. Det är skönt att den här familjen har haft så många au pairer men samtidigt så får man ju jobba lite extra för att stå ut ur mängden. Jag gör vad jag kan.
Det var kul att gå på bibblan idag för övrigt! Tog väl en kvart att vandra dit och väl där så var det tre våningar. Det var större än vad jag trodde att det skulle vara, inte lika stort Umeås stadsbibbla men rymligt för att vara ett kvartersbibliotek. Jag träffade Diane på nedervåningen där hon var på barnsång med sin ettåring. Jag önskade att jag hade Hamish med mig också, det kändes lite lustigt att vara den enda som inte tog med sig ett barn utan bara satt där och sjöng imse vimse spindel med lite inkorrekt lyrik här och var. Men jag har ju bara Hamish på fredagar och då verkar det inte finnas några aktiviteter i området, den förra au pairen hade tydligen också letat berättade Fiona ikväll.

Kvällen gick förbi i sitt vanliga tempo. Jag badade Hamish efter att han hade fått middag och Fiona kom hem och la i säng honom och lagade mat till Oscar.
När Oscar sen gick och duschade så åt hon och jag. Hon började visa mig dikter ikväll under middagen och den första hon tog fram som hon tyckte att Oscar skulle lära sig utantill var The Road Not Taken av Robert Frost! Jag ville bara gråta av lycka. Det är ju vår dikt kära musikare!
Hela vårt gymnasiearbete kretsade kring den där dikten. Om ni vill sitta och minnas så är vår show här!

Oscars skola har öppet hus imorgon så jag och Hamish ska dit klockan nio och lyssna på Oscar när han trumpetar i bandet och kolla in hans klassrum. Jag skulle vilja se om man kan hitta ett ställe på skolan där man kan köpa skoluniformerna. Jag tycker verkligen att Oscar har en väldigt praktisk hatt och det hade varit coolt att skaffa en sån som souvenir!
Idag känns som en social dag också. Jag fick träffa Diane på dagen och på eftermiddagen och utöver det så har jag videochattat med tre vänner, två föräldrar och en pojkvän idag! Time well spent. Vi hörs imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar