Translate

måndag 1 augusti 2016

Dag 21; Löning (!)

Så man kämpade sig upp på morgonen, tog diskmaskinen, packade pojkens lunchlåda och gjorde frukost till lillen.
Sen promenad till dagis och halvvägs till Oscars skola och tillbaka hem.
Väl där så var det dammsugning, moppning (jag har hittat såpan nu, den låg gömd i en skåp som jag trodde var en torktumlare...) och sen tvättning.
Efter det så ringde jag banken och aktiverade mitt australiensiska bankkort och såg även att jag hade fått lön!! Dessutom gjorde Fiona som hon sagt och betalade min tågresa när jag fick åka hem och hämta Oscar. Kändes riktigt bra, hon är verkligen pålitlig.

Nu tar jag ledigt tills barnen ska hämtas kl 3:30 pm, härliga dag. Det är skönast att vara sjuk utan att ha värdfamiljen hemma faktiskt. Även fast det inte finns någon press att man alltid ska vara social och ha dörren öppen så tycker jag bäst om det. Man vill ju visa att man är en öppen person, men inte när man är sjuk.
Nu är tvätt nr 2 klar, kommer bli skönt med rena sängkläder!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar