Translate

lördag 20 augusti 2016

Dag 39; i en snabbspolning av trötthet

Tog sovmorgon i morse och sov gott! Åt min dagliga, veganska gröt vid halv tio och samtidigt som familjen drog ihop för att åka till Oscars fotbollsmatcher som han hade idag (och tyvärr förlorade) så gjorde jag mig i ordning och mötte diane för att gå in till stan. 
Vi möttes på en marknad och satt och åt lunch en stund innan vi fortsatte. 

Vi gick till stan, mötte Lovisa och en tjej från Danmark som också jobbar som au pair, och hämtade sen ut våra T shirts och grejer inför the color run imorgon! Jag är så exalterad, ska bli så kul! 
The color run är ett 5 km lopp som man kan göra för skojs skull och samtidigt donera lite pengar till välgörenhet. 

Efter det så strosade vi runt i Darling Harbour och jag och Lovisa köpte varsin Crêpe till eftermiddagsfika. Det var jätte kul att de som sålde dem faktiskt var fransmän, kul att inse att man fortfarande kan prata franska! De var trevliga att småprata med. 

Vi gick sen hem igen och därefter köpte vi middagsmat för att sen sätta oss i en park vid hamnen på den norra sidan och ha lite picknick! (Nu är klockan 18, jag går ganska snabbt fram här). Det var jätte lyxigt att Diane körde ikväll eftersom vi kunde ta lite spontanbeslut. Så vi åkte iväg till Manly rätt upp och ner. 
Där gick vi runt ett tag och sen tog vi oss hem efter att ha lämnat Lovisa hemma hos sig. 
Nu är klockan halv tio och vips så hade man gått 20 km. Har nu även satt på mina fake-tatueringar inför imorgon! Tagga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar