Translate

onsdag 17 augusti 2016

Dag 36; Scandinaviska mil

Idag så har jag gått 17.6 km. Det är 1.76 skandinaviska mil. Men det är bara sverige, finland och norge som använder sig av detta system. Danmark är precis som resten av världen och räknar en mil som typ 16 km (tror jag, rätta mig om jag har fel). Detta kom på tal innan middagen eftersom Fiona frågade mig hur långt det var mellan Umeå (jumea som hon säger) och Stockholm.

Jag har hängt med Diane hela dagen idag. Vi har promenerat under bron och hittat ett nytt mysigt litet kafé vid vattnet. Det är kul att hitta sånna ställen som verkligen är för lokalinvånare och inte turister. Då känner man sig mer hemma i staden. Nedan är en bild hon tog åt mig. Tyckte det var skoj att man kunde se både bron och operahuset där vi stod. Nu vet jag var jag ska stå för att se fyrverkerierna på nyårsafton.
Sen satt vi och snackade efter att vi hade gått omkring.

Till mellis åt jag fem bananer. Fem! Tror mitt blodsocker hade sjunkit rejält efter att ha gått så långt i den här värmen, solen lyste verkligen rakt på oss hela dagen.

Efter att ha sagt hejdå till Diane så sprang jag vidare till Oscars skola och mötte honom, sen gick vi hem och fikade innan vi hade vår onsdags-trumpetlektion. Det är så svårt att ha tillräckligt med tålamod att lära ett barn spela ett instrument, idag känner jag mig verkligen less eftersom han inte övar. Jag vet att mina musiklärare säger att de inte kunde bry sig mindre om deras elever övar eller inte eftersom det är inte deras jobb att göra dom till något som de inte själva engagerar sig för att bli. Jag försöker få in det tänket men lyckas inte riktigt, eftersom Fiona betalar mig för att lära honom så vill jag verkligen att han ska göra framsteg..
Ni som har erfarenhet av musikläraryrket kan jätte gärna slänga iväg ett mail eller något till mig med tips på hur man gör detta, det skulle uppskattas!!

Kvällen gick väl som kvällar går, Fiona kom hem, la lillen i säng, gjorde mat till oss och serverade Oscar sin paj. Sen gjorde han läxor och sen gick jag och lade mig. Är så formidabelt trött. Jag skulle vilja skriva om hur jag upplever Au Pair grejen dock, ska försöka hinna med det imorgon. Natti natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar