Translate

måndag 15 augusti 2016

Dag 34; Vattenfall

Idag så åkte jag till Lovisas sida av sydney (ännu mer norrut). Det var trevligt! Vi köpte mat och lunchade vid ett vattenfall.

När jag kom hem igen så ringde jag upp mamma. Min värdmamma hade just fyllt år (det var därför de spenderade veckan i bergen) så jag behövde hjälp att reda ut om jag skulle ge henne en födelsedagspresent eller inte.
Min mamma som är generös som få tyckte absolut. Fiona hade berättat för mig igår att hon tyvärr inte hade fått någon tårta på sin födelsedag så det tyckte jag skulle vara en bra grej att ge. Så när jag kom hem sprang jag runt i olika butiker i ett par timmar och letade laktos-fria tårtor. (Hon är laktosintolerant). Och det enda jag hittade var en frukttårta. Den fick det bli. Men jag köpte en blombukett också så det blev som en fin grej.

Update: Fiona tyckte det var gulligt av mig! Och Oscar fick en kanelbulle till efterrätt som han tyckte om! Är jätte glad eftersom Lovisas barn inte tyckte om bullarna som vi hade gjort tillsammans... Jag fick även förklara vad pärlsocker var vilket var lite roligt. Dock så var det mest Oscar som var intresserad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar