Translate

fredag 26 augusti 2016

Dag 46; Dadelbollar och fotbollar

Folk säger att underbart är kort. Alldeles för kort. Men dagen har varit precis lagom lång och ändå varit underbar!!

Eftersom Oscar har franska ganska tidigt på fredagar så kör Fiona honom till skolan. Sen kommer hon hem och lämnar Hamish hos mig.
När Fiona hade åkt till jobbet så pratade jag med en kompis där hemma ganska länge och när samtalet var slut så gick jag och lillen till Aboutlife (en organisk livsmedelsbutik i närheten, jag behövde köpa tandkräm och även lite ingredienser för att baka idag) och sen vidare till parken nere på vår gata för att lekte lite. Vi kom hem lagomt till lunch och han matades samtidigt som jag bakade dessa dadelbollar! De blev goda, visar receptet nedan. (Jag använde inte kaffe i mina utan tog lite kokosolja och vatten istället, det funkade också.)
När Hamish hade vaknat får sin tupplur på två och en halv timme så packade jag lite bullar, frukt och en fotboll innan vi gick till Cammaray och hämtade Oscar från skolan. Det som jag hade planerat var att vi skulle sparka lite boll eftersom det är roligt att utnyttja fakuimet att han inte får läxor på fredagar!
Vi hade jätte kul, jag sprang runt och spelade bärandes på Hamish. Han hade också jätte roligt när han fick flyga runt så där.

Väl hemma så började Oscar spela Minecraft och Hamish vägrade äta sin middag. Så han fick yoghurt istället innan jag satte honom i badet. När vi hade badat klart satte vi på oss en mysig pyjamas och tjocksockar (eftersom allting är jätte kallt just nu. Jag sover i underställ, tjocksockar och huvtröja, det är fruktansvärt). Fiona kom hem efter att Hamish hade fått sin mjölk och jag hade börjat med Oscars middag, därför kände jag mig väldigt effektiv idag! Allt hon behövde göra var att lägga den extremt trötta lillen i sängen så var kvällen färdig. Förutom vår middag då! Den bestod av smördegsknyten fyllda med oliver, broccoli, soltorkade tomater, fetaost och andra mysiga saker. Det var såå gott, det måste jag göra fler gånger.

Juste, igår så kontaktade jag familjevänner som bor i Melbourne också. Ser ut som att det kommer bli en resa dit i November vilket känns jätte roligt!

Imorgon blir det lunchpicknick med Diane och Lovisa. Känner mig jätte taggad på det, då kan vi ta lite fina bilder också eftersom det ska bli sol.

Jag och Fiona har suttit och småpratat hela middagen vilket också var roligt. Hela dagen för min del blir helt annorlunda när hon är på så positivt humör. Det är så trevligt att känna att ens värdfamilj är mottaglig. 
Sen hittade jag mitt busskort idag i min byrå vilket bara har bidragit till den extremt lyckade dagen!!

Dadelbollar är som vanliga chokladbollar förutom faktumet att de är mycket krämigare eftersom de innehåller dadlar istället för socker och smör. (Och faktumet att de är veganska såklart)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar