Translate

tisdag 16 augusti 2016

Dag 35; Kanelbullarna är godkända!

Jag tycker dagen började lite roligt jag.
Efter frukosten så gick jag och Oscar och borstade tänderna. Sen kom Fiona också in till badrummet med Hamish för att ta av hans pyjamas, så rätt som det var så stod vi alla fyra i badrummet. Nu känner jag mig som en familjemedlem. Jätte kul!

Dagen passerade sen ganska fort. Jag städade (som jag alltid gör på tisdagar), så huset blev skurat och dammsuget. Sen hade jag och Diane planerat att äta lunch tillsammans men tyvärr så mådde hon inte så bra så vi sköt upp det. Istället så tog jag min lunch som jag hade gjort i ordning och gick ut ändå eftersom det var så fint väder! Jag satte på mig mina jogging-kläder vilket var jätte skönt, jag kunde springa lite men framförallt blev det snabb gång eftersom jag fortfarande inte riktigt är frisk. Jag satte mig ute i en park som Diane hade visat tidigare och åt och solade.

Sen kom jag hem och hann ta en dusch och vila 30 minuter innan det var dags att gå till dagis och hämta pojkarna.
Väl hemma så var Hamish jätte trött, stackarn. Han hade bara sovit en timma idag på dagen, vanligtvis så brukar han sova två eller tre. Men det gick bra att underhålla honom och mata honom innan Fiona kom hem.
Sen när hon kom hem så tog hon med sig killarna till Oscars fotbollsträning. Så jag blev ensam hemma och valde att börja med maten. Med andra ord så ringde jag min mamma.
Jag är duktig på att laga mat! Jag gillar att laga mat. Men jag tycker att det är det jobbiga är att för det första hitta ingredienser till en måltid som jag vet har godkänts av Oscar. Jag kan lätt röra ihop vad som helst och själv äta det till middag eller bjuda familjen eller pojkvännen, men att laga mat till en tioåring och till ens "chef" tycker jag inte är lika lätt.
Jag tog fram köttbullar ur frysen och gjorde klyftpotatis och morötter i ugnen... Inga konstigheter. Till mig själv värmde jag bara en bönbiff som jag hade gjort tidigare.
Maten var nästan klar när när de kom hem och Fiona kommenterade hur trevligt det var att äta tillsammans! Där håller jag med henne, det är ju det som jag är van vid att man gör. Så jag ska absolut försöka få ihop detta igen.

Till dessert ville Oscar ha en kanelbulle så Fiona bad honom ta fram åt oss allihopa vilket han gjorde. Nu har officiellt hela min familj smakat bullarna. Och de tyckte om dom!!! Jag är så glad över det, det känns fantastiskt.
Bra dag.

Vardagssnacket vid middagsbordet var också lite kul, Fiona förhörde Oscar om geografi och idag hade jag råkat berättat för honom att presidenten i USA bor i vita huset i Washington DC (eftersom det kom på tal...) så när hon frågade honom om vad USAs huvudstad var och var presidenten bodde så kunde han svaren. Haha jag har överfört kunskap till en minimänniska! Man känner sig ganska lyckad just nu.
Hade lätt kunnat lämnat det så, men det kommer ju en dag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar