Translate

måndag 29 augusti 2016

Dag 49; NK2 på distans

Hela dagen idag har gått åt till att sitta inne med datorn.

När jag vaknade i morse väntade jag tills Oscar och Fiona hade åkt skolan innan jag klev upp och gjorde i ordning frukost.
Senare på eftermiddagen så kom Fiona tillbaka och hennes faster kom och hälsade på, hon var lite rolig tycker jag! "Oj är det här au pairens rum, nämen kolla där är hon ju" sa hon när hon klev in i mitt rum. Hon var jätte trevlig.

När hon hade gått så gjorde jag och Fiona lunch, grönsakssoppa och rostad blev det.

Sen gick jag tillbaka till mitt rum och fortsatte maila alla studievägledare på Umeås komvux och även min egna lärare. Hon var då inte heller mycket till hjälp.
Det som jag har försökt lösa är faktumet att jag måste göra laborationer på plats (eller inte? Ingen svarar mig.) Men jag har i alla fall kommit fram till att jag kan göra det utan att behöva pendla till Umeå, jag har hittat instruktionerna och min mormor ska fixa allt som behövs för labben och därifrån ska vi göra det tillsammans via skype. Med det löst så känns det mycket mindre stressigt.

Jag tog en promenad senare på kvällen för att få lite luft (jag tänkte skriva frisk luft men det finns inte riktigt här mitt i stan). Så jag gick en halv mil och när jag kom tillbaka var Oscar tillbaka frpn sin pappas hus och han satt och åt middag. Hamish låg och sov och Fiona hängde i köket.
Jag har börjat få problem med att äta middag som vi gör här borta, vi äter som italienrna. Väldigt mycket, väldigt sent. Jag äter hellre en bra lunch och en lätt middag ärligt talat eftersom jag inte tycker om att gå och lägga mig 5 minuter efter att man har ätit en gigantisk portion pasta. Tror ingen mår bra av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar