Translate

söndag 28 augusti 2016

Dag 48; Ikea och Brunch

Jag mådde inte jätte bra när jag vaknade idag heller, fortfarande lite yr och illamående. 
Så jag klev upp runt åtta efter att ha pratat med min bror runt sju för att äta lite frukt till frukost. Jag ville inte äta för mycket pga planerna som jag hade senare. 
Jag åkte hemifrån kl 9 och sa hejdå till Fionas föräldrar, de är så roliga. De ger mig kindpussar som hälsningsfras eftersom jag är europé. Haha jag tänker verkligen ta med mig det hem till Sverige, ni är varnade mina vänner. 

Har haft en jätte trevlig dag idag med Lovisa trots den sega starten. 
Vi träffades på Wynyard station och gick därifrån till Darling Harbour och åt brunch i en italiensk resturang! Jag slog på stort och beställde två rätter, en fruktsallad med yoghurt och surdegsbröd med smör och sylt! Jag beställde även en sidorätt med halloumi och en kopp grönt te. Lovisa beställde en omelett och fick samma bröd på sidan och en vanilj milkshake! Det var riktigt gott, vi kom fram till att vi borde göra detta i alla fall en gång i månaden. Jätte mysigt med söndagsbrunch. 

Det var meningen att Diane skulle vara med också men hon blev tyvärr sjuk igår kväll så hon tog sovmorgon idag istället. 

Efter brunchen så tog vi tåget till Tempe där Ikea ligger! 
Det var såå kul att gå runt där och läsa de svenska namnen på produkterna och även böckerna på svenska som de har dom dekoration. 
När vi hade gått hela varvet så tog vi sen en fika efter att ha shoppat lösviktsgodis och marabou. Jag tog en bit vegetarisk pizza och Lollo köpte en varmkorv, det var skönt att sitta ner nu. 

Efter Ikea så vandrade vi runt i Tempe, letade rätt på tågstationen och åkte tillbaka till stan! 
Där vandrade vi runt och hittade en jätte schysst butik som hette General Pants Co. 
Så nu har jag alltså köpt ett par riktigt snygga och sköna hängselbyxor!!! Jag har verkligen saknat mina därhemma som Ebba köpte åt mig när hon var i London. Nu har jag ett till par som jag faktiskt har köpt själv. Tack dock Teddy, jag kommer naturligtvis att använda dom båda sen. 
Expediterna på affären var så trevliga! En av dom kom upp till mig och sa att hen verkligen gillade mina glasögon, så vi fortsatte att prata om glasögon och nu vet jag var jag ska gå för att köpa ett par solglasögon med styrka! Någon jag känner kommer bli ett måste här borta. 
Jag ska gå tillbaka till den butiken imorgon och prata mer med dom, de hade även snygga kepsar så jag tror jag borde köpa en sån också. 

Lovisa och jag känner verkligen att vi fick upptäcka staden idag, vi har som inte fattat vad som är centrum i Sydney än men där vi var idag känns som centrum, därför blir det att vi åker tillbaka imorgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar