Translate

torsdag 25 augusti 2016

Dag 44; Kommutikationsbrist

Det har regnat rejält hela dagen!
Det enda som jag har gått ut för var att lämna pojkarna på morgonen och sen hämta dom på eftermiddagen.

Livet rullar på här på andra sidan jorden. Det som jag känner är svårt just nu är att få ordning på mina faktiska ansvar som au pair. Hade jag varit hos en annan familj så hade det nog blivit lätt för mig att ha gjort det mesta hushållsarbetet och jag hade inte heller haft något problem alls att laga middag varje dag om jag bara fick reda på vad det var jag skulle laga! Men jag får som inga tydliga instruktioner, jag går på känsla och på schemat som jag har inskrivet i en mapp som låg på mitt rum när jag kom hit.
Jag tyckte att det blev så pinsamt ikväll när potatisen vägrade bli klar i ugnen så det blev att den fick lagas extra i micron istället... Jag förstår inte riktigt hur ugnen fungerar ärligt talat, får ta och fråga någon dag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar