Translate

tisdag 23 augusti 2016

Dag 42; det ordinära

Inget utöver det vanliga har hänt idag. 
Eftersom det är tisdag så har jag städat efter att jag lämnade barnen på dagis och skola. Jag har även tvättat två maskiner och tvätten har hängt ute från kl 10 till klockan tre och den är fortfarande inte torr... Jag hoppas på att kunna ta in den när jag kommer hem igen (jag är i Cammeray och väntar på att Oscar ska sluta nu) eftersom det ska regna ikväll, men vi får väl se. 
Jag har inte listat ut hur torktumlaren fungerar än så länge vilket inte brukar vara ett problem eftersom tvätten torkar ganska snabbt i solen! Men idag har det varit ganska kallt, blåsigt och molnigt vilket inte har varit till hjälp. 

Efter att jag hade hängt tvätten idag så tog jag en springtur, det är inte det lättaste här borta eftersom det är trafikljus var 10de meter... Men det funkar när man kommer en bit ifrån kvarterets centrum. 
Till lunch blev det lite frukt, ris och tofu. Det är skönt att känna att matrutinerna börjar kännas som hemma! 


På alla hemsidor och bloggar så står det faktiskt att det är jobbigt att åka så här långt borta på grund av hemlängtan, men att det ska avta efter tre veckor. Nu så har jag varit här i sex veckor och jag kan därmed bevisa att denna teori är en lögn! 
Hemlängtan är inte något som styr mitt liv här, många har det mycket värre och jag har haft flera dagar där jag har känt att om livet kan se ut så här så behöver jag då inte åka hem om 7 månader. 
Men majoriteten av dagarna så känner jag att borta bra men hemma bäst. Jag känner inte samma sak för Australien som jag gjorde för Frankrike ärligt talat. 

Men det beror inte på något särskilt, det är bara min personliga känsla! Jag trivs här trots allt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar