Translate

torsdag 11 augusti 2016

Dag 30; Berry Island och mitt ego


Kommer ni ihåg det som jag pratade om tidigare att man har alltid ett val. Jag kan inte trycka på det tillräcklig eftersom det är så sant. Tänk efter!
Du börjar dagen med att vakna. Nu kommer det första valet, ska du stiga upp?
Detta är ett jätte viktigt val baserat på vilka förutsättningar du just gav dig själv.
Nu kommer nästa val, kläder? Dusch? Frukost? Smink?

Alla val som du gör (oftast helt utan att tänka på det) skapar din dag och den du är som person.
Ni kan ju förstå hur mycket tid över jag har just nu eftersom jag går runt och tänker så här. Men jag är den typen av person som tycker att alla förtjänar det bästa. Alla förtjänar de bästa förutsättningarna som de bara kan få. Mig själv inkluderad. Därför så valde jag att spendera extra mycket tid på mig själv i morse och även senare på kvällen. I morse ville jag ge mig själv förutsättningarna att ha en bra dag även fast jag inte hade något planerat och valet att gå upp och klä på sig inte var självklart.
Så jag tog en sak i taget. Jag började med att gå upp. Sen gick jag och hämtade in den tomma soptunnan och kände på vädret. Det är lite kallare än igår.
Sen går jag in igen och börjar med frukosten, ingen gröt idag faktiskt! Jag har inte velat ha det på ett par dagar och därför har det blivit mackor istället.
Efter frukosten så blev det tandborstning och sminkning. Sminkning! Kan ni tänka er? På en dag då man inte har några planer? Jag är jätte stolt, det bevisar verkligen att det som jag gör med mig själv utseendemässigt, det gör jag verkligen för mig själv och inte för någon annan. Oavsett om det gäller smink, raka benen, köpa munskölj eller att bara ta på sig dom där extra fina örhängena som inte brukar användas till vardags.

När jag var klar så hörde Diane av sig och berättade att hon och hennes värdbarn var i en lekplats i Berry Island (ett ställe drygt en halvtimma bort via fot med utsikt över Darling harbour, jätte vackert).
Så hon frågade om jag ville komma, och det gjorde jag gärna. Jag satte på min favvo lista på spotify och sen så gick jag.
Sydney är verkligen en jätte fin plats att vara på när det är vädret ser ut så här och Berry Island är verkligen en perfekt plats att springa till och sen träna på. Eller bara ligga och sola på för den delen.
Fin gräsmatta och ännu vackrare utsikt på en sån här dag.

Lunchen blev rester från häromdagen när jag gjorde ris. Sen tränade jag lite och efteråt så hängde jag med katten, som jag egentligen inte tycker om. Jag är en riktig djurmänniska, men den här katten alltså... Den är opålitlig och jag tycker verkligen inte om den!!

Till middag så gjorde jag en sallad och ikväll så är det inplanerat att kolla på Criminal Minds på kanal 76. Är så taggad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar