Translate

fredag 19 augusti 2016

Dag 38; En rolig fredag med lillen!

Jag och Hamish stack ut på en power-walk i morse till Berry Island! Anledningen till att jag älskar att sticka dit är för att det är en jätte brant backe när man ska ta sig därifrån så man känner verkligen att man tränar, särskilt då man styr en barnvagn på köpet.
Väl där så lekte vi i lekparken en stund och sen sprang vi vidare hem. Där blev det ett snabbt blöjbyte och sen packade jag i ordning vår lunch.
Det blev jätte mysigt att sitta och äta den i parken nere på vår gata! Han fick springa omkring på gräset kasta lite boll och jag fick springa efter honom. Han fick även klappa en kvinnas hund idag vilket han tyckte var jätte spännande.
När vi kom hem var vi jätte trötta, så jag la honom ner för en tupplur och tog en dusch. Sen sov vi middag båda två.
Hamish vaknade klockan två och då fikade vi och sen gick vi och hämtade Oscar från skolan.
Efter det så rullade det på bra! Jag matade lillen och badade honom. Sen kom Fiona hem lagomt till att lägga i säng honom. Medan hon nattade honom så gjorde jag klart Oscars middag. Corn Fritters stod på matschemat. Det är något jag aldrig har gjort förut men det var jätte gott så det är defenitivt något jag kommer göra igen! Ska bifoga receptet.
Mina blev tydligen mycket fluffigare än Fionas och hon blev jätte förvånad, jag tror att anledningen till det var att jag lät smeten stå och jäsa ett tag medan jag gav Hamish välling. Hon sa dock att jag skulle få göra dom hädanefter och det tar jag som en stor komplimang!! Känns jätte skönt att bli bekräftad! (Jag glömde bort att det skulle vara ost i dom, men cheers det gick ju bra ändå.)

Sen på kvällen åt Fiona och jag pasta och brysselkål vilket var jätte gott, ugnsbakade grönsaker är typ min absoluta favorit typ av grönsaker. Efter att Oscar hade duschat och gått och lagt sig så visade Fiona mig en bok med australiensisk slang... Den innehåller typ 600 sidor och ser ut som en ordbok, det är helt galet. Jag vill lära mig alla de uttrycken dock innan jag åker hem, tur att jag har tid.

Ah juste, jag åt mellis idag också. Jag hade hittat flera recept på saker som man kan tillaga i en kopp. Så jag gjorde en wb brownie in a cup. Se recept här! Dock så är det inte dl som gäller på denna sida...

***

Och anledningen till att jag även visar en bild på en minibuss är eftersom min bror gav mig en exakt kopia av denna minibuss i studentpresent. Den enda skillnaden är att min är i miniformat och den har surfingbrädor på taket. Blev helt chockad av att se min studentpresent i verklig storlek på vägen till lekpalatsen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar