Translate

söndag 28 augusti 2016

Dag 47; Picknick och hälsan

Dagen var trevlig idag! Jag gick upp, fick höra Oscar öva lite trumpet, åt och packade sen matsäck för att åka iväg till Balls Head för en picknick med Lovisa, Diane och Sofie (ytterligare en svensk tjej). 
Vi hade kommit överens om att träffas och äta lunch tillsammans utomhus. 

Lovisa kom till mig vid elva-snåret och sen gick vi ner mot vattnet på den norra sidan av harbour bridge. Vi hittade jätte fina stigar och vi gick ner för en undangömd trappa i reservatet och hittade en klippa med utsikt över havet. Utifrån det så skickade vi gps kordinater till Sofie och Diane som båda dök upp någon timma senare. Vid det laget så hade jag och Lovisa redan ätit klart, men det var trevligt att sitta och små snacka ändå! 

Efter en timma så åkte Sofie tillbaka och jag, Lovisa och Diane valde att gå tillbaka till Crows Nest (området där jag och Diane bor) och kolla runt de massa olika butikerna. Min värdmormor berättade senare på dagen att det tydligen ska finnas över 90 caféer och restauranger i vårt område, det är ju fantastiskt! 

Efter att ha vandrat runt någon timme eller så så sa vi hejdå och gick skilda vägar. 

När jag kom hem igen så var Fionas båda föräldrar hemma! Jag älskar dom, de är verkligen jätte trevliga. De frågar hur man trivs, om jag har tillräckligt med kläder på mig inomhus och om jag är hungrig. Sånna där saker små saker som är jätte mysigt att få förfrågat, då känner man sig mer omhändertagen. 

De kom hit eftersom de skulle på en årlig middag hos några vänner, tydligen så träffas dom varje år (om jag kommer ihåg rätt) och turas om att laga middag. Sen har de även en gissningslek om vinet! Det var lite roligt tycker jag, de gömmer tydligen etiketten och sen ska de gissa årtal, land, druva etc. 


När de hade åkt så skulle jag och Fiona äta middag, hon hade lagat en Råttatouille med pasta. Det var gott men jag var redan mätt sedan picknicken så min kropp ville verkligen inte ha mer mat. Jag kände mig ganska illamående från solen och allt så det slutade med att jag svimmade på köksgolvet... Men bara någon sekund så någon minut senare mådde jag bättre och kunde gå in på mitt rum och lägga mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar