Translate

lördag 13 augusti 2016

Dag 31; Hard Rock Café

Vilken kväll!!

Hela dagen har gått åt att ladda till den här kvällen.
Jag har egentligen inte gjort något alls idag förutom att matat katten!

Så kvällen drog igång halv fem då jag gjorde mig i ordning. Kvällen skulle bli kall så jag bestämde mig att sätta på mig mina enda par jeans och en långärmad på det. Eftersom jag känner att jag har saknat en tjocktröja som inte är stickad tänkte jag att jag för ta och köpa en i shoppen på caféet.
Jag vandrade in till stan och Lovisa mötte mig vid bron. Lite lustigt hur vi hittade varandra, vi skickade bilder på våra platser på Google maps tills vi kom till samma ställe, effektivt!

Sen gick vi med snabba steg till Victoria buildning, väl där så kollade vi in i butiken "Lovisa" innan vi gick vindare till Hard Rock Café i Darling Harbour. Jag hade inte varit i darling harbour tidigare så det var jätte trevligt att få se det! Vi gick över en liten bro och fick utsikt över HRC på vänster sida och Madame Tussades vilket var häftigt så där på kvällen. Allt man såg var det spegelblanka vattnet och ljusen från höghusen, butikerna och restaurangerna.När jag och Lovisa kom in i hrc så såg kände hon genast igen Anna, hon som fyllde år som lovisa hade träffat tidigare. Så vi gick fram och hälsade och presenterade oss! Slumpen var gjord, i början så var vi fyra svenskar, en dansk och en finländare! Team skandinaviska blondiner var nu ute och firade födelsedag.
Bordet som Anna hade reserverat var inte ledigt än dock så vi fick sätta oss och vänta. Det var ändå okej eftersom vi fick en gratis flaska australiensiskt bubbel för besväret. Men väntan var lång och jag ville kolla in butiken, så jag gick ner dit med flickan från Danmark! Hon var jätte söt, trivdes bra ihop med henne! Så vi ska faktiskt ta våra barn till Toronga Zoo nästa fredag! Det ser jag riktigt mycket fram emot!!Jag köpt en klassisk hard-rock-café-Sydney-hoodie (eftersom jag var kall, och en av mina bästa vänner har en sån hoodie fast från USA någonstans så nu kan vi matcha dessutom!).
När vi kom tillbaka så hade tjejerna fått bordet och satt och kollade på menyn, nu hade det gått en timma sen vi skulle fått bordet egentligen.Maten kom in en halvtimme senare, min beställning var en vegi burgare och en strawberry mohito! Det var verkligen jätte gott. Självklar var jag den som ville ha in vatten till bordet också och när jag bad servitören så skojade han om att de inte serverade vatten innan kl 22... Haha

Hrc ger faktiskt ut gratis glass om man fyller år! Det tyckte jag var lite roligt. Anna som fyllde år fick ställa sig upp på en stol medan alla hurrade för henne (alla i restaurangen var dock vi och ett par andra familjer eftersom det hade hunnit bli ganska sent innan vi åt dessert). Dock så hade vi sjungit för Anna (ja må hon leva och happy birthday så det var fler som fick resa på att vi firade födelsedag då)Sen när vi lämnade hard rock café så sa vi hejdå till varandra. Jag och Lovisa promenerade till operahuset för att ta några fina kvällsbilder och sen gick vi och köpte snacks för att sedan promenera över harbour bridge. Väl över så tog vi bussen hem (tog en timma för Lovisa, tog 3 min för mig).

Ah juste och när vi skulle betala så råkade jag nästan skriva in min pinkod som servitörens dricks... Det kunde blivit riktigt pinsamt där! Tycker vi var jobbiga nog mot den stackars pojken då vi sa att vi skulle dela upp notan en-och-en. Det var inte det lättaste när man var en grupp på 8 personer!

Det var en otrolig kväll
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar