Translate

söndag 21 augusti 2016

Dag 40; The color run

Idag (eller rättare sagt igår men jag gillar att skriva i daglig tidsform) var en jätte rolig dag.
Den började kanske inte så jätte kul eftersom jag insåg tidigt på morgonen när jag var på väg till tågstationen att jag hade tappat bort mitt Opal card. Med andra ord mitt kort som gör så jag får åka all Sydneys lokaltrafik... Så klockan halv åtta sprang jag i mina joggingkläder och blomsterkransar till 7/11 och köpte ett nytt. Som tur var så skulle dagen inte bli så dyr eftersom det bara kostar 2.50 AUD att åka med lokaltrafiken under hela söndagen.
Så fort det var fixat så hoppade jag på nästa buss från Crows Nest till Wynyard Station inne i stan. Väl där så hoppade jag av för att byta till tåget till Central stationen eftersom Lovisa och Diane redan väntade där borta. Eftersom Louise (den danska tjejen) också var sen så möttes vi upp på Wynyard och åkte dit tillsammans.
Från Centralstationen så gick det gratis bussar till Centennial Park, där loppet skulle hålla till! Det var jätte praktiskt, vi blev avsläppta direkt på plats och behövde bara gå drygt en kvart för att komma till startpunkten.

Här kan ni läsa mer om color run! Det är egentligen ett 5 km lopp som går ut på att ha kul och bli täckt i färg, det är ett roligt sätt att få folk att komma ut och röra på sig. 

Det var soligt hela dagen och ärligt talat ganska jobbigt att stå och köa en timma innan vi kom fram till starten! Det var nämligen 20'000 andra där som också skulle delta så de släppte några i taget. Men när vi väl blev släppta så hade vi jätte kul!
Efter loppet så var vi helt täckta med färg och vi bestämde oss för att åka in till Bondi och äta lunch.
Louise är tyvärr sjuk just nu så hon valde att åka hem och vila medan vi andra åkte iväg till stranden.

Stället vi åt på hette Speedos Café, Diane hade hittat det! Det var riktigt bra mat, helt otroligt... Det fanns fullt med bilder på instagram om det och jag skulle lätt rekommendera detta café till alla som åker hit. Det fanns mycket vegetariskt, veganskt och glutenfritt. Maten hade hög kvalité och var nästan som konstverk när de bars ut från köket. Tänka sig att man skulle hitta detta på stranden bara.

Jag gillade Bondi! Det kändes mycket mer Australiensiskt än Manly på det sättet att det var mycket större och alla där bar på surfingbrädor.

När vi hade hängt klart på Bondi så tåg vi bussen till stan och därifrån tåg vi tåget till närmaste stationen hem! Sen gick jag och Diane tillsammans sista biten innan vi skildes åt och gick hem via olika vägar.

Jag är helt slut men det har varit en fantastisk dag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar