Translate

måndag 29 augusti 2016

Dag 50; Matvanor och kricket

Skönt att äntligen få komma in i veckan igen. Jag tycker att det är mycket lättare att vara ensam hemma än med familjen eftersom man kan då leva det liv man är van vid.

På morgonen så tog jag en extra promenad efter att ha lämnat Oscar på skolan. Sen gick jag vidare och köpte lite lunch på den organiska affären på andra sidan gatan. Jag gjorde veganska wraps med hummus och vitlök idag, riktigt gott!

Innan lunch så gjorde jag min regelbundna tisdagsstädning och medan jag väntade på att golvet skulle torka så skrev jag en halv låt. Jag tänker låta denna ta tid faktiskt, hade jag gjort som förr hade jag pressat ut halvdana verser och varit nöjd med att ha fått den gjord. Men det var så länge sen jag skrev nu så det finns så mycket att få in i denna! Jag vill verkligen tänka på varje mening och inte skriva något som inte passar in.

Ikväll så har Oscar sin första kricketträning för terminen så planen är att när vi kommer hem från skolan så ska vi fika, läsa lite läxor och sedan gå till kricketen. Hamish kommer få middag där borta i parken så jag kan bada och lägga i säng honom när vi kommer hem. Om inte Fiona är hemma och lägger honom så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar