Translate

söndag 7 augusti 2016

Dag 26; Kanelbullar (!)

Idag har varit fantastiskt.

Dagen började knöligt eftersom jag mådde värre än dålig när jag vaknade, det tog 2 timmar för mig att släpa mig upp ur sängen. Allt jag tänkte var att jag var tvungen att äta något. Så jag gjorde i ordning min vanliga gröt men av någon anledning gjorde den mig bara illamående... Så det blev chips istället!
Något som jag aldrig har gjort förut är ätit chips på morgonen... Jag hatar att slarva med måltider eftersom man känner sig så otroligt ohälsosam. Jag älskar vanligtvis att laga mat, jag lagar mat precis som min mamma, från grunden. Då vet du precis vad maten innehåller och det är lätt att byta ut vissa ingredienser till mer hälsosamma alternativ, som t.ex byta ut ett mättat fett till ett omättat. Men i morse så hade jag inte ens ork nog att göra något annat än att ligga på soffan och somna framför OS.

Jag hade tänkt ställa in bakningen idag som var planerad med Lovisa men jag hade sett fram emot det så mycket så jag släpade mig in i duschen, gick och handlade och åt sedan lunch. Det blev en baguette som var nybakt från Woolworth (motsvarande ica).

När Lovisa sen kom så satte vi igång bakningen.
Visste ni att pärlsocker inte finns i Australien? Lovisa hade lyckats stanna på en svensk butik i Manly på vägen hit så vi fick faktiskt tag på det där dock! Snacka om att lyckan var gjord.

Så kanelbullar blev det! Över 100 stycken dessutom! En plåt blev bränd dock pga att vi började äta middag när de var i ugnen och vi hade glömt att sätta timern! Men det var lugnt, vi hade ju så det räckte ändå! Vi gick till och med över till grannarna med några bullar (som man alltid gör hemma), vi presenterade oss och de var jätte gulliga.
Vi satt sen ute och snackade en stund efter att vi hade lämnat bullarna och efter ett tag kom grannen ut igen med vår tallrik. Den var fylld med macarons!! Kärlek till grannen som hade visat sig varit konditor och drev ett företag som sålde dessa franska delikatesser.

Nu hade det blivit mörkt ute så jag och Lovisa gjorde i ordning en kopp te och fikade framför Hajar som Hajar. Kort update om dagen, jag hade velat skrivit mer utförligt men orkar verkligen inte. Natti på er, puss och kram!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar